Fredericia, d. 07.01.2020
Jobformidling.
3F Fredericia får i en 4-årig periode, ansvaret for kontaktforløbet for dagpengemodtagere i opsigelsesperioden og de første 3 måneder af ledighedsforløbet. Dette sker som et led i forenkling af beskæftigelsesindsatsen.
3F Fredericia har igangsat en række initiativer for at højne kvaliteten af jobformidlingen. Dette er bl.a. en screening af ledige, kontakt til virksomheder med henblik på besøg, inddragelse af hele netværket af vores Tillidsvalgte, samt oprettelse af jobformidlings-telefon.
3F Fredericia har store forventninger til egen indsats og de resultater, som skal skabes til gavn for både det enkelte medlem, virksomhederne og samfundet.
Næstformand Henny Kristiansen udtaler: ”Vi har gode forudsætninger for at bringe vores medlemmer ud af ledighed, da vi kender vores medlemmer.
Vi har vi et stærkt kendskab til vores medlemmers arbejdsliv, hvilke brancher, de har erfaring indenfor og vi kender vores medlemmers kompetencer.
Vi kender også de virksomheder, vores medlemmer typisk arbejder i og det er med til, at vi kan yde en kvalificeret jobformidling, hvor det rette match for alle parter sker allerede ved første formidling. På den måde minimeres risikoen for både negative menneskelige og økonomiske omkostninger.”
Initiativet Mere ansvar til A-kasser trådte i kraft d. 1. januar 2020 og udspringer af aftalen om en forenklet beskæftigelsesindsats, som et bredt flertal i Folketinget indgik i august 2018.
Eventuelle henvendelser kan rettes til Henny Kristiansen på mobil: 2422 3052 eller mail: henny.kristiansen@3f.dk
Henny Kristiansen
Næstformand og a-kasseleder
3F Fredericia
Venusvej 2
7000 Fredericia.
Har du et spørgsmål? Vi sidder altid klar ved telefonerne til at hjælpe dig.
Hvis du er medlem af 3F, skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Bliv ringet op af 3F og få hjælp til at melde dig ind.
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Spørg os om alt. Vi svarer hurtigst muligt
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.