Ofte stillede spørgsmål når du skal hente 3F medlemsbilletter

Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål i forbindelse med proceduren for at hente billetter til 3F Superliga via Mit3F.

1. Kan alle medlemmer hente billetter?

Alle faglige medlemmer kan hente en billet. Det gælder også lærlinge og pensionister.

2. Gælder tilbuddet også, hvis man kun er medlem af A-kassen?

Nej, er du kun medlem af A-kassen, så må du opgradere dit medlemskab, for at få adgang til 3F Superliga billetter. Bliv medlem her

3. Hvordan henter jeg billetter?

Du skal gå ind på Mit3F på mit.3f.dk. Til det skal du bruge NemID. Når du er logget ind på Mit3F, skal du vælge 'Mine fordele' i menupunktet og klikke på '3F Superliga'. Her kan du klikke på en grøn knap med teksten ’Hent din billet’. Herefter får du en oversigt over tilgængelige kampe og kan vælge den kamp, du gerne vil se. Når du har bekræftet dit valg, bliver du ledt videre til klubbens billetsystem.

Første gang du henter billet i klubbens billetsystem: Nogle klubbers billetsystem kræver, at du har en profil og logger ind for at du kan hente din billet. Har du ikke en profil, skal du derfor starte med at oprette en i klubbens billetsystem. Når profilen er oprettet, kan du hente din 3F billet. Der er tidsbegrænsning på, så det kan være nødvendigt at starte forfra, når profilen er oprettet.

Når du er logget ind i klubbens billetsystem vælger du antallet af billetter og går derefter til kassen. I opgørelsen skal den første billet stå til 0 kr., efterfølgende billet med 30% rabat og eventuelt følgende billetter til almindelige billetpris.

4. Jeg kan ikke bruge NemID – hvordan får jeg så billetter? 

Hvis du kommer ned i afdelingen med dit NemID, så skal vi hjælpe dig

5. Jeg har ingen printer – hvad gør jeg så?

Billetterne kan du downloade på din telefon og vise på denne, når du kommer til stadion. Hvis du ikke har en smart-phone og ikke har en printer hjemme, så kom ned i afdelingen, så skal vi hjælpe dig.

6. Den kamp jeg gerne vil se, har en grå knap og kan ikke vælges. Hvorfor? 

Så er der tre muligheder:

  1. Kampen er ikke tilgængelig endnu – der er nedtælling til hvornår den bliver tilgængelig
  2. Der er ikke flere tilgængelige 3F billetter og der meldes udsolgt
  3. Kampen er gået i gang eller er færdigspillet

7. Jeg har ikke en profil i klubbens billetsystem, hvad gør jeg? 

Første gang du kommer til klubbens billetsystem skal du oprette en profil. Når profilen er oprettet kan du hente din 3F billet. Der er tidsbegrænsning på, så det kan være nødvendigt at starte forfra, når profilen er oprettet.

8 Er det siddepladser eller ståpladser? 

Det varierer fra klub til klub. Men i de allerfleste klubber er der mulighed for at vælge mellem siddepladser og ståpladser.

9. Er billetterne nummererede – og hvordan kommer vi så til at sidde sammen? 

De billetter du henter (medlemsbillet, ledsagerbillet og eventuelt flere billetter) hentes samlet og I kommer til at sidde sammen.

10. Kan I reservere billetter, så jeg ikke skal hente til hver kamp? 

Det kan vi ikke – du er nødt til at logge ind og hente billet.

11. Jeg prøver at få billet til FC Midtjylland – men det driller

Når du er kommet til FC Midtjylland’s side, skal du første gang oprette en profil i klubbens system. Det kan du gøre enten med Facebook eller ved at skrive din e-mail adresse. Når du har oprettet din profil, får du en e-mail hvor du skal aktivere profilen. Det skal du kun gøre første gang.

Når du har aktiveret din konto via linket i mailen, skal du lukke for vinduet og gå ind på siden igen via samme browser for at påbegynde at hente dine billetter. 

Hos FC Midtjylland kan du vælge billetter på Sportmaster tribunen (siddepladser) og på CC Contractor tribunen (ståpladser).

Når du har valgt siddepladser går du til kurven. Har du valgt to billetter skal du sikre at én af dem er med 100% rabat og én af dem er med 30% rabat.

12. Jeg prøver at få billet til SønderjyskE – men det driller 

I SønderjyskE skal du hente medlemsbillet til 0 kr. på ét link – og en ledsagerbillet med 30% rabat på et andet link. Start med din egen billet.

Så kommer du til billetto billet-system – og så skal du faktisk ikke gøre noget. Der bliver valgt billet til dig helt af sig selv. Når du klikker videre (orange knap) beder den dig om at oprette en profil. Du skal bruge e-mail og password.  Herefter modtager du billetten på e-mail. Du kan lukke det vindue og vende tilbage til siden med de to links. Vælg nu ledsagerbillet – og gå samme proces igennem igen.

I SønderjyskE tilbydes der pt kun ståpladser. Og det er værd at bemærke at der pålægges et gebyr på 11,25 kr. på ledsagerbilletten. Det er desværre ude af vores hænder.

13. Jeg prøver at få billet til Lyngby – men det driller 

I Lyngby vælger du antallet af billetter du skal bruge. Og efterfølgende billettypen. Billetterne vil stå med fuld pris på oversigten, men så snart du har valgt placering og tilføjet billetterne til kurven, så ændres prisen, så den første billet er til 0 kr. og den følgende billet er med 30% rabat.

Herefter går du til betaling. Er det første gang du henter billet i Lyngby, skal du oprette en profil i klubbens billetsystem. Så kan du nøjes med at logge ind resten af sæsonen.

Billetterne får du elektronisk og de skal printes ud eller du kan vise dem på din telefon, når du kommer til kampen.

14. Jeg prøver at hente billet til AC Horsens – men det driller 

I AC Horsens billetsystem skal du først vælge pladser. Du kan vælge pladser på G og H sektionerne – de er fremhævet med kraftig gul farve. Når du har valgt antal billetter (de er unummerede) fremgår de til fuld pris. Men der fratrækkes et beløb svarende til fuld pris for den første billet og 30% rabat for den efterfølgende.

Når du trykker fortsat bliver du bedt om at logge ind eller oprette en ny bruger. Første gang du besøger AC Horsens billetsystem skal du oprette en ny bruger. Herefter kan du blot logge ind resten af sæsonen.

15. Jeg prøver at hente billet til OB – men det driller 

I OBs billetsystem skal du først vælge pladser. Du kan vælge pladser på 3F Tribunen (Familiezonen) – de er fremhævet med kraftig blå farve. Når du har valgt antal billetter (de er unummerede) fremgår de til fuld pris. Men der fratrækkes et beløb svarende til fuld pris for den første billet og 30% rabat for den efterfølgende.

Når du trykker fortsæt bliver du bedt om at logge ind eller oprette en ny bruger. Første gang du besøger OBs billetsystem skal du oprette en ny bruger. Herefter kan du blot logge ind resten af sæsonen.

16. Jeg prøver at hente billet til Brøndby – men det driller 

I Brøndby skal du hente medlemsbillet til 0 kr. på ét link – og en ledsagerbillet med 30% rabat på et andet link. Start med din egen billet.

Så kommer du til billetto billet-system – og så skal du faktisk ikke gøre noget. Der bliver valgt billet til dig helt af sig selv. Billetten gælder til J.Jensen tribunen (unummerede). Når du klikker videre (orange knap) bliver du bedt om at indtaste din e-mail adresse og efterfølgende et password. Har du ikke en profil i forvejen, vælger du blot et password du kan huske. Er du ny bruger bliver du bedt om at indtaste dit navn også. Herefter modtager du billetten på e-mail. Du kan lukke det vindue og vende tilbage til siden med de to links. Vælg nu ledsagerbillet – og gå samme proces igennem igen.

Det er værd at bemærke at der pålægges et gebyr på 5 kr. på ledsagerbilletten. Det er desværre ude af vores hænder.

17. Jeg prøver at hente billet til Hobro – men det driller 

I Hobro vælger du antallet af billetter du skal bruge. Og efterfølgende billettypen. I Hobro kan du vælge ståpladser eller siddepladser på Jutlander tribune. Billetterne vil stå med fuld pris på oversigten, men så snart du har valgt placering og tilføjet billetterne til kurven, så ændres prisen, så den første billet er til 0 kr. og den følgende billet er med 30% rabat.

Herefter går du til betaling. Er det første gang du henter billet i Hobro, skal du oprette en profil i klubbens billetsystem. Så kan du nøjes med at logge ind resten af sæsonen.

Billetterne får du elektronisk og de skal printes ud eller du kan vise dem på din telefon, når du kommer til kampen.

18. Jeg får en fejl-meddelelse efter jeg har logget ind med NemID

Hvis du bruger din telefon – og logger ind direkte fra link i e-mailen – kan der være et problem med at komme videre i systemet. Prøv i stedet at åbne din internet browser på telefonen og gå på mit.3f.dk og log ind.

 

Meld dig ind i dag og bliv sikret i Danmarks stærkeste fagforening og A-kasse

Bliv medlem