I afdelingen har vi valgt at omlægge nogle arbejdsopgaver, det betyder, at vi fremover løser efterlønsopgaven i fællesskab med andre afdelinger.
For medlemmer på efterløn betyder det, at behandling af deres efterløn, spørgsmål og rådgivning herom efter den 1. maj løses af Efterlønsteamet på hovedkontoret.
Efterlønnere kan naturligvis fortsat komme ind i afdelingen og få hjælp til at udfylde blanketter eller låne PC til det, ligesom afdelingen fortsat vejleder om efterlønsbidrag.
Alle kan naturligvis fortsat få hjælp og få besvaret spørgsmål i forhold til deres efterløn. Du kan bestille telefonmøde eller teams-møde/videomøde med efterlønsteamet – også her kan afdelingen være behjælpelig med bestilling og lån af PC/mødelokale hertil.
Alle kommende efterlønnere eller medlemmer, der overvejer at gå på efterløn, vil løbende få tilbud om informationsmøder, hvor man bliver orienteret om muligheder og kan kan få svar på spørgsmål. De to første informationsmøder er allerede planlagt - de finder sted den 6. juni og den 21. september 2023 i lokaler hos 3F-Midtvendsyssel. Der er invitationer på vej ud til medlemmerne i målgruppen. Alle medlemmer, der allerede er på efterløn, og som overgår til servicen hos efterlønstemaet, får direkte brev herom med kontaktoplysninger til efterlønsteamet.
Vi håber, at alle bliver glade for den nye service, som betyder, at efterlønsopgaverne fremover løses af specialister på området - også selvom servicen på nogen punkter bliver lidt mere på afstand, end vi har det i dag.
Har du et spørgsmål? Vi sidder altid klar ved telefonerne til at hjælpe dig.
Hvis du er medlem af 3F, skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Bliv ringet op af 3F og få hjælp til at melde dig ind.
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Spørg os om alt. Vi svarer hurtigst muligt
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.