28. december 2021 vedtog Folketinget, at efterlønsmodtagere ikke skal modregnes i deres efterløn, hvis de tager covid-19-relateret arbejde.
Efterlønsmodtageren skal have arbejdsgiveren til at udfylde en erklæring om det covid-19-relaterede arbejde.
Loven trådte i kraft 1. januar 2022 og gælder til og med 31. december 2022.
På borger.dk findes allerede information om de nye regler, samt en arbejdsgivererklæring som du skal sende til din a-kasse.
Arbejdsgivererklæringen samt anden info finder du her:
Ved spørgsmål kan du altid kontakte os på 70 30 08 86.
Har du et spørgsmål? Vi sidder altid klar ved telefonerne til at hjælpe dig.
Hvis du er medlem af 3F, skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Bliv ringet op af 3F og få hjælp til at melde dig ind.
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Spørg os om alt. Vi svarer hurtigst muligt
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.