KONFLIKT Renell Kom og støt den 28. november foran Helsingør Rådhus

For første gang nogensinde har vi konflikt på rengøringsområdet!
3F har indledt konflikt mod rengøringsvirksomheden Renell A/S, fordi Renell ikke vil tegne overenskomst med 3F. Renell har ”overenskomst” med det Faglige Hus og er medlem af Kristelig Arbejdsgiverforening.
Vores medlemmer/rengøringsassistenter, der er ansat hos Renell tjener af den grund 23.600,00 kr. gennemsnitlig mindre om året, end hvis virksomheden havde overenskomst med 3F. Derfor strejker vores medlemmer lige nu, og de har rigtig meget brug for JERES/DIN støtte! Jo flere, jo bedre.
Renell har kontrakter i 11 kommuner rundt i landet, selvom de underbetaler deres ansatte. Vi skal have byrådspolitikerne til at forstå, at det er deres ansvar, at sociale klausuler bliver skrevet ind i kontrakterne og deres opgave at sørge for at de bliver overholdt. Og vi ved det virker at råbe op. Fra 30. november har Vejle Kommune smidt dem ud og Renell har kontrakt i en kommune mindre.
Renell har hovedkontor i Helsingør, og Helsingør Kommune bruger Renell i kommunens institutioner.
Den 28. november kl. 17 er der møde i Helsingør byråd, og her skal vi stå, så mange som muligt og demonstrere, så byrådspolitikerne får øjnene op for at det er deres ansvar, at medarbejdere i Renell har ordentlige forhold og en anstændig løn.
Kom med til Helsingør og bak de strejkende medlemmer op. Tag meget gerne venner og familie med!
Vi skal stå udenfor Byrådssalen på Rådhuset i Helsingør, Stengade 59, 3000 Helsingør, mandag den 28. november kl. kl. 16.30. Selve byrådsmødet starter kl. 17.00.
Vi stiller en pølsevogn op, så der er lidt til maven, hvis sulten skulle indfinde sig.
Vi håber at se så mange som muligt.