Forside Fordele Få hjælp Bliv medlem Søg Log ind Medlemskab Om Mit3F og Digital Post Som medlem af 3F har du adgang til selvbetjening via Mit3F, hvor du kan læse digital post, udfylde dokumenter og se dine mange medlemsfordele.

Med Mit3F kan du sidde i ro og mag hjemme hos dig selv – på computeren eller din smartphone – og tjekke beskeder fra 3F, udfylde ydelseskort eller indtaste nye oplysninger om dine arbejdsforhold. 

Du skal have NemID for at bruge Mit3F. Det kan du bestille på NemID.dk, men du kan også hente det på borgerservice i din kommune og få det i hånden med det samme.

Det kan du på Mit3F Her kan du læse et udpluk af de mange muligheder, du har på Mit3F. Det er vigtigt, at dine kontaktoplysninger på Mit3F er korrekte, så kan du nemlig få en sms eller e-mail, hvis vi har sendt dig en besked.
Ret dine oplysninger

På Mit3F har du masser af mulighed for selvbetjening. Alle dokumenter, du skal udfylde, ligger på Mit3F. F.eks.

  • Dagpengekort
  • Aktiveringsydelseskort
  • Efterlønskort
Udfyld ydelseskort
Du kan få gratis hjælp fra 3F’s advokater. Det kan f.eks. være i forbindelse med en skilsmisse, arv, testamente eller andre private spørgsmål.
Få gratis advokathjælp
Som medlem af 3F har du fri adgang til alle kampe i 3F Superliga. På Mit3F kan du hente billet til rundens kampe, og du kan få 30% på en ledsagerbillet.
Hent 3F Superliga billet
Digital Post på Mit3F 

3F og 3F's a-kasse (3FA) skriver til dig via digital post. Det betyder, at du modtager post fra os i "Min post" på Mit3F.

Breve om manglende kontingentbetaling, rykker- og slettebreve, samt breve om ændringer i digital post sendes alle sammen til "Mit arkiv" på Mit3F.

Du kan også sende digital post til 3F. Det gør du via "Mine henvendelser", hvor du kan sende beskeder til din afdeling og vedhæfte filer, hvis du har brug for det.

Se mere i Min post
Ekstra info om Digital Post på Mit3F 

Hvis du har problemer med at åbne den digitale post eller at få adgang til "Min post" kan du få hjælp ved at ringe på 70300300 eller skrive til 3f@3f.dk.

Har du problemer med dit NemID, skal du kontakte NemID support på tlf. 72 24 70 50.

Hvis der er nedbrud i systemet, oplyser vi det på Mit3F forsiden.

Hvis du ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan du blive fritaget. Du skal opfylde mindst et af disse kriterier:

  • Ikke adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller på dit opholdssted
  • Har en funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage post digitalt
  • Er registreret som udrejst af Danmark
  • Er blevet hjemløs
  • Har sproglige vanskeligheder
  • Har praktiske vanskeligheder ved at skaffe NemID.

For at blive fritaget fra digital post fra 3F og 3FA skal du henvende dig personligt eller pr. brev til din lokale 3F fagforening og oplyse, at du er omfattet af mindst ét af kriterierne.

Ja.

Digital post er ligeså vigtig og har den samme retsvirkning som et fysisk brev. Derfor er det vigtigt, at du tjekker din digitale post. Reagerer du ikke, kan det have konsekvenser for dit medlemskab og din ret til dagpenge og efterløn.

Når der er post til dig, sender vi en besked på e-mail og en sms til dit mobilnummer, hvis du har sagt ja til at modtage henvendelser fra 3F.

Du ændrer dine tilladelser under Profilindstillinger på Mit3F.


OK20: Til dig der skal stemme Vores partner Assembly Voting sender lige nu mails ud om OK20-afstemning fra 3f@mail.aion.dk. De mails kan du trygt åbne. 3F sender også mails ud fra en adresse, som ender på @3f.dk.
Vi advarer mod at åbne fup-mails, der udgiver sig for at være 3F, der ikke er sendt fra de to mails, som vi har omtalt.
Kø til at komme på Mit3F Der er i øjeblikket mange besøgende på Mit3F. Der kan derfor være ventetid, inden du får adgang til at komme på Mit3F. Vi anbefaler, at du eventuelt prøver at logge på senere.
Kontakt