Allerede medlem
Om Mit3F og Digital Post Som medlem af 3F har du adgang til selvbetjening via Mit3F, hvor du kan læse digital post, udfylde dokumenter og se dine mange medlemsfordele.

Med Mit3F kan du sidde i ro og mag hjemme hos dig selv – på computeren eller din smartphone – og tjekke beskeder fra 3F, udfylde ydelseskort eller indtaste nye oplysninger om dine arbejdsforhold. 

Du skal have NemID eller MitID for at bruge Mit3F.

Log ind på Mit3F
MitID

Du får besked om overgang til MitID fra den bank, som du har din NemKonto i. Det sker i løbet af 2021-2022, da der er mange, der skal have MitID.

Hvis du ikke har net- eller mobilbank i en dansk eller grønlandsk bank, får du besked fra Digital Post, og du kan derefter få MitID på MitID.dk.

Du kan også bestille MitID på borgerservice i din kommune.

Læs mere om MitID på borger.dk
Det kan du på Mit3F Her kan du læse et udpluk af de mange muligheder, du har på Mit3F. Det er vigtigt, at dine kontaktoplysninger på Mit3F er korrekte, så kan du nemlig få en sms eller e-mail, hvis vi har sendt dig en besked.
Ret dine oplysninger

På Mit3F har du masser af muligheder for selvbetjening. Alle dokumenter, du skal udfylde, ligger på Mit3F. For eksempel:

  • Dagpengekort
  • Aktiveringsydelseskort
  • Efterlønskort.
Udfyld ydelseskort
Du kan få gratis hjælp fra 3F’s advokater. Det kan for eksempel være i forbindelse med en skilsmisse, arv, testamente eller andre private spørgsmål.
Få gratis advokathjælp
Som medlem af 3F har du fri adgang til alle kampe i 3F Superliga. På Mit3F kan du hente billet til rundens kampe, og du kan få 30 % på en ledsagerbillet.
Hent 3F Superliga billet
Digital Post på Mit3F 

3F og 3F’s a-kasse (3FA) skriver til dig via Digital Post.

Det betyder, at du modtager post fra os i menupunktet "Min post" på Mit3F.

Du kan også sende digital post til 3F og 3FA. I "Min post" kan du sende beskeder og vedhæfte filer. Din lokale afdeling kan svare på din henvendelse gennem "Min post".

Se mere i Min post
Ekstra info om Digital Post på Mit3F 

Hvis du har problemer med at åbne den digitale post eller at få adgang til "Min post" kan du få hjælp ved at ringe på 70300300 eller skrive til 3f@3f.dk.

Har du problemer med dit NemID, skal du kontakte NemID support på tlf. 72 24 70 50.

Har du problemer med MitID, skal du kontakte MitID support på tlf. 33 98 00 10 eller på mail.

Hvis der er nedbrud i systemet, oplyser vi det på Mit3F forsiden.

Hvis du ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan du blive fritaget. Du skal opfylde mindst et af disse kriterier:

  • Ikke adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller på dit opholdssted
  • Har en funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage post digitalt
  • Er registreret som udrejst af Danmark
  • Er blevet hjemløs
  • Har sproglige vanskeligheder
  • Har praktiske vanskeligheder ved at skaffe NemID/MitID.

For at blive fritaget fra Digital Post fra 3F og 3FA skal du henvende dig personligt eller pr. brev til din lokale 3F fagforening og oplyse, at du er omfattet af mindst ét af kriterierne.

Det er vigtigt, at du ser din digitale post! Digital post er nemlig ligeså gyldig som et brev i postkassen. Det vil sige, at får du digital post, som du ikke reagerer på, kan du i værste fald risikere at miste din ret til dagpenge eller til efterløn.

Men du behøver ikke tjekke din Mit3F konstant. I stedet kan du sige "ja" til at modtage henvendelser fra 3F. Så får du besked på mail og SMS, når der er post.

Du kan se dine tilladelser under "Profilindstillinger" på Mit3F.

Log på din profil på Mit3F her


Masser af fordele med 3F Som medlem af 3F får du mange gode fordele og rabatter:
  • Rabat på dine forsikringer
  • Rabat i mere end 1.300 butikker og webshops
  • Fri adgang til 3F Superliga
Kontakt