På alle arbejdspladser skal der løbende laves en skriftlig vurdering af arbejdsmiljøet. En APV skal indeholde fem elementer:
Arbejdsgiveren skal sørge for, at der udarbejdes en APV. Hvordan vurderingen skal foregå, besluttes af din arbejdsgiver i samarbejde med arbejdsmiljøorganisationen.
Loven kræver, at der som minimum skal laves en APV hvert tredje år. Der skal altid laves en ny APV, hvis forholdene på arbejdspladsen ændres, og ændringerne har konsekvenser for arbejdsmiljøet. I behøver dog ikke gøre hele vurderingen om, hvis der kommer ændringer i arbejdsforholdene – kun den del, der bliver påvirket.
Hvis der er risiko for, at de ansatte bliver udsat for farlige stoffer og materialer, skal APV’en indeholde en kemisk risikovurdering.
Som medlem af 3F fagforening får du bl.a.:
Har du et spørgsmål? Vi sidder altid klar ved telefonerne til at hjælpe dig.
Hvis du er medlem af 3F, skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Bliv ringet op af 3F og få hjælp til at melde dig ind.
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Spørg os om alt. Vi svarer hurtigst muligt
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.