3Fs netværk blev Carlos redning 3F Frederiksborg blev kontaktet af Carlos, der havde været lærling i tre år i en anlægsvirksomhed. Han ville gerne se om lønnen passede. Det gjorde den ikke.

Faglig sekretær i Byggeteamet, Daniel Dyhrberg, fører sagen for Carlos. Efter henvendelsen kunne Daniel se, at der manglede løn, pension og søn- og helligdagsopsparing for over 100.000kr. Dagen efter Carlos havde henvendt sig i 3F Frederiksborg skete der desværre endnu en udvikling i den forkerte retning.
Carlos blev nemlig fyret.

Sagen er ikke afsluttet endnu, fortæller Daniel Dyhrberg. Men har han til gengæld andre gode nyheder. For i 3F står vi sammen og hjælper hinanden videre, når det er muligt.

Så gennem 3Fs netværk fik Carlos en ny læreplads, hvor han har færdiggjort sin uddannelse. Derfor kan Carlos i dag kalde sig udlært brolægger.

Giv lige Carlos et stort tillykke og husk, at du er i en fagforening, der passer på dig.

Du er altid velkommen til at kontakte fagforeningen, hvis du er i tvivl om dine vilkår eller løn er korrekte.