Eleverne på Fujifilm i fokus Der var både plads til grin og jokes, men også fokus på emner omkring elevernes arbejdsmiljø og arbejdsforhold, da eleverne på Fujifilm mødtes i fagforeningen til en indledende snak om elevklub.

Flankeret af pizza og sodavand indtog 12 elever fra den store medicinalfabriks produktion 3F Frederiksborgs lokaler til et par times snak om rollen som elev, ønsker, hverdagen og alt andet stort som småt.

Til at svare på spørgsmål og gøre procesoperatøreleverne klogere var 3F Frederiksborgs faglige sekretær på industriområdet, Gudmundur Jónasson, og tillidsrepræsentant på Fujifilm, Kasper Johansen.

De to herrer havde rigeligt at se til, da eleverne ikke holdt sig tilbage med spørgsmål og tanker om alt fra TikTok, skoleperioden og natarbejde.

Det var derfor også en tilfreds Gudmundur Jónasson, der gjorde status på elevklubbens første møde.

”For det første er fremmødet virkelig, virkelig tilfredsstillende. Der var få afbud, som begge skyldtes ferie på den valgte dato. Derudover dukkede alle andre op. Det ser jeg som et at stærkt tegn på, at det her er noget, der er ønsket. Vi kom virkelig godt omkring i emnerne. Nogle sværere end andre. Men der er grobund for, at vi sammen kan skabe noget virkelig stærkt for eleverne på Fujifilm. Så jeg glæder mig allerede til, at vi kan samles igen.”

Fra 1. februar i bliver antallet af elever på Fujifilm fordoblet, hvilket behovet for en elevklub endnu mere vigtigt, påpeger Gudmundur.

Hvis du er nysgerrig på at få starte en klub op for elever eller lærlinge på din arbejdsplads, så tag fat i en af 3F Frederiksborgs faglige sekretærer på 70 30 08 08.