Endelig 1. maj Arbejdernes Internationale Kampdag var endelig tilbage i fysisk afvikling, da først 3F Frederiksborgs lokaler på Milnersvej og senere Torvet i Hillerød dannede rammen for årets 1. maj.

Omkring 140 gæster i alle aldre nød en herlig 1. maj-brunch, mens majsolen dansede over Hillerød. Akkompagneret af René Richardt og John Kofoed blev der sunget Kim Larsen klassikere og nøje udvalgte sange fra Arbejdersangbogen.

Mellem brunchtallerkner og sprøde sangstemmer kommer der faglige taler fra Lydia Callesen fra Den Offentlige Gruppe i 3F, og fra Rie Andersen, tillidsrepræsentant og medlem af FOA.

Med krop og sjæl fyldt op af kampgejst og god mad bevægede omkring 90 af deltagerne i fælles gang mod Torvet i Hillerød. Med de røde faner højt hævet spredte optoget smil og hilsner fra de forbipasserende gennem de hillerødske gader.

Taler og musikalske indslag
På Torvet var der politiske taler og musikalske indslag alt sammen styret af Hillerøds borgmester Kirsten Jensen (Socialdemokratiet). De politiske indspark stod Peter Westermann (SF), Sinem Demir (Enhedslisten), Det Grønne Studenterråd og Nick Hækkerup (Socialdemokratiet) for. Emnerne spændte fra faglig kamp for arbejdsmiljø og vilkår til EU, forsvarsforbehold, klimaet og fremtidens Danmark.

Musikalsk blev der mellem de politiske taler plads til smukke toner og sang leveret af Hillerød Musikskole og Lars de Lamotte.
Afslutningsvis gik Renè Richardt og John Kofoed på med flere af Kim Larsens klassikere.

Bag 1. maj-arrangementet stod 3F Frederiksborg, FOA Nordsjælland, DEF Nordsjælland, FH Hovedstaden, HK Hovedstaden, Socialdemokratiet Hillerød, SF Hillerød og Enhedslisten Hillerød.