Forhandlingerne for transport lager og havnearbejdere er i gang Fredag formiddag blev forhandlingerne om en ny overenskomst for dig, der arbejder inden for transport, lager og havne, sat i gang. Traditionen tro blev forhandlerne klappet ind af den fremmødte skare.

Sammenholdet var stort blandt de omkring 70-80 fremmødte, hvoraf der var forskellige fagforbund repræsenteret, der livligt diskuterede scenarier i forhandlingerne, temaer og dagligdagens virke.

3F Frederiksborgs faglige sekretær på transportområdet, Elaine Larsen, havde følgende syn på de kommende forhandlinger.
”Tillidsfolkene ude på arbejdspladserne har jo været ganske tydelige i deres krav. De ved, at de kræves længere tid på arbejdsmarkedet. Hvis det skal ske, så har de brug for at kunne holde til jobbet. Derfor er der fokus på arbejdstiden, overarbejde og varsling af selv samme og tryghed i ansættelsen. Naturligvis er der også et meget stort fokus på at få forhandlet en højere løn. Men tryghed og vilkår fylder i den grad også derude.”

I denne uge lyder startskuddet til forhandlingerne på Privat Service og Byggeriet.