Munter og velbesøgt nytårskur En gammel tradition i 3F Frederiksborg blev taget op igen den 27. januar, hvor fagforeningen inviterede tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter, samt jubilarer til kur med nytårstale, mad og musikalsk underholdning.

Ved arrangementet takker 3F Frederiksborg på vegne af alle medlemmer tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter for deres store arbejde for kollegaerne rundt om på arbejdspladserne.
En god tradition, som vil blive videreført. Tilslutningen var nemlig stor, og der var fra start en god og munter stemning i festlokalerne.
Over 100 deltagere deltog, hvoraf ca. 30 var jubilarer – trofaste medlemmer af fagforeningen, som har været organiseret i 25, 40 eller 50 år.
Efter velkomsten holdt formand Daniel Dyhrberg nytårstale, hvor han bl.a. betonede det vigtige arbejde, der gøres ude på arbejdspladserne for at organisere kollegaerne. En stærk organisering er grundlaget for, at vi har ordentlige løn- og arbejdsvilkår i Danmark.
Efter talen blev buffeten indtaget. Her blev serveret lækker mad til både kødspisere og vegetarer og sluttelig en god, gammeldags citronfromage.
Den musikalske underholdning blev leveret af Arne Würgler – legendarisk protestsanger, der siden 70'erne har skrevet og spillet kampsange for en bedre og sjovere verden. For nogle var det et kærligt gensyn og der blev sunget med på »Røde Wilfred« og »En løn til at leve af«. For andre var det første gang, at de hørte Würglers sange om klassekamp og kærlighed.
Efter 3 timers sammenkomst blev der sagt på gensyn næste år og mange takkede for en skøn aften.