Reddernes mødetider er på plads i Region Hovedstaden 3F Frederiksborg har sammen med tillidsfolk og reddere hen over foråret og sommeren sat fokus på de manglende mødetider i forbindelse med det nye udbud træder i kraft.
Presset har virket. For i går blev mødetiderne meldt ud til de ansatte.

Når kalender rammer 1.2 2023 træder ambulanceredderne ind i nye vagtplaner efter et nyt udbud på området er landet.
For 3F Frederiksborg og de tillidsvalgte har det været vigtigt, at redderne har kunne planlægge deres arbejdsliv og privatliv i bedst muligt omfang.

Jo kortere frist til at få ændret i fundamentale behov i for eksempel familielivet, jo sværere er det at få planlægningen til at gå.
Den slags problematikker kan i sidste ende resultere i, at den ansatte finder nyt job for at få arbejdsliv og privatliv til at hænge sammen.

Derfor er det en glædelig nyhed, at ambulanceredderne i går fik deres fremtidige mødetider at kende.
”Den her beslutning giver redderne og deres familier mulighed for at få tilpasset familielivet. Det er positivt for den enkelte og for fastholdelse og rekruttering af personale. Derfor hilser vi i 3F Frederiksborg regionens arbejde velkommen. Det viser også, at sammenholdet stadig virker. Vi er stadigvæk stærkest, når vi står sammen.”, lyder det fra Mikkel Andersen, formand i 3F Frederiksborg.