Sig et stort tillykke til de unge svende som har fået deres svendebrev Der var lagt op til den helt store fejring, da endnu et hold talentfulde bygningssnedkere og møbelsnedkere modtog deres svendebrev som tegn på, at de nu er udlærte.

I dag var en særlig dag for os i 3F Frederiksborg og de af vores medlemmer, som har været i gang med at uddanne sig til bygningssnedker eller møbelsnedker. De fik nemlig alle uddelt deres svendebrev i dag, efter en vellykket og bestået svendeprøve i går.

Det er altid festdag, når vi fra 3F Frederiksborg skal ud på skolen og ønske de færdigudlærte svende tillykke med en lille gave og takketale. Det er dem, der fører traditionerne og håndværket videre.

U/Nord havde dækket op til en lækker brunch og holdte flotte taler til de nyudlærte svende og deres familier og venner.

Godt arbejde

Det var nogle enormt flotte svendeprøver drengene havde lavet. Det kunne uddannet møbelsnedker og faglig sekretær i 3F Frederiksborg, Gudmundur Jónasson, bekræfte. Gudmundur fik, udover muligheden for at gå håndværket efter i sømmene, også en god snak med de nyudlærte om deres svendestykke, men også om hvad der så skulle ske efter deres læretid.
Langt de fleste havde et arbejde at stå op til på mandag, imens andre havde nogle tilbud på beddingen.

Et kæmpestort tillykke til Joakim, Mads, Niels-Martin, Peter, Viktor og Phillip.

Husk nu; det er superfedt at tage en erhvervsuddannelse.