Tag med ud i det blå Vidste du, at der i 3F Frederiksborg findes en rejseklub arrangeret af medlemmerne selv? Hyggerejs er en rejseklub for unge så vel som ældre. Turene går til en bred vifte af europæiske lande, og du er mere end velkommen.

Historien bag Hyggerejs begyndte i 1990. Rejseklubben, der blev oprettet af det dengang gamle Træindustriarbejderforbund, begyndte at lave weekendture til fabrikker, både i Danmark og Sverige. Turene blev alle planlagt ud fra relevans for vores medlemmers arbejde.

Rejseklubben fortsatte ved sammenlægning af Træindustriarbejderforbundet og Snedker-Tømrerforbundet, der blev til TIB, i 1996.

Her begyndte man at arrangere ture af længere varighed typisk i forbindelse med Kristi Himmelfartsferien. Turene har bragt de rejselystne til Tyskland, Østrig, Polen, Holland, Tjekkiet og England, hvor der er besøg på lokale seværdigheder, tid på egen hånd og fællesspisning om aftenen.

Ved sammenlægningen med 3F i 2010 overgik rejseklubben til at foregå i privat regi. Fra 2010 er klubben blevet drevet af Torben Christiansen og andre gode kræfter. De står blandt andet for at arrangere samtlige ture.

På grund af den lange periode med COVID-19, har de rejselystne måtte se langt efter glæden ved rejsen og fællesskabet på turene. Som en ægte julegave kunne 22 medlemmer af Hyggerejs i julen sidste år dog sætte kurs mod Berlin, fællesskabet og lysten til at rejse. Dette forventer holdet bag er startskuddet til, at der igen kan tages ud i den vide verden.

Alle ture/arrangementer bliver altid afviklet med det samme team/buschauffører, som har været brugt siden 1996. De sørger for busser og diverse udflugter på turen.

Såfremt du/I har lyst til at blive en del af fællesskabet med jeres kollegaer, unge som ældre, så kontakt Torben på Tlf. 21867978, eller marbekalle@email.dk. for yderlig oplysning om rejseklubben Hyggerejs.