Efter 10 år fik bagageportør endelig medhold En bagageportør med slidt ryg fik anmeldte en arbejdsskadesag i 2013. 3F Kastrup måtte lægge sag an mod Ankestyrelsen. 10 år efter er det endelig lykkedes at vinde sagen.

En bagageportør med slidt ryg anmeldte en arbejdsskadesag i 2013. Sagen blev afvist i AES (Arbejdsmarkedets Erhvervssikring) og senere i Ankestyrelsen. Begrundelsen var at skadelidte ikke var gået nok til læge med smerter i ryggen efter ca. 10 års arbejde.

3F Kastrup gravede i sagen og fandt nye lægedokumenter. Sagen blev genoptaget, men igen mente AES og Ankestyrelsen ikke at de lægelige oplysninger var gode nok. 3F lagde derfor sag an mod Ankestyrelsen, og i byretten fik bagageportøren fuldt medhold i sagen. 3F Kastrup glæder sig over, at det er lykkedes at vinde over myndighederne, men finder det dybt urimeligt, at der skal gå så lang tid. For os er det åbenlyst, at man efter 10 år i et lastrum kan få ødelagt ryggen.