Pengene fra Aviator-konkurs kommer ud til medlemmerne I 3F Kastrup er vi nu færdige med 105 ud af 124 sager. Indtil videre er det blevet til 6,2 mio. kr. til medlemmerne. Der har været mange ting, der skulle afklares, så det har været et stort arbejde og taget lang tid.

Det har været et langt sejt træk at komme igennem sagerne efter Aviators konkurs – og vi er stadig ikke helt i mål.
Når et firma går konkurs, vil medarbejderne ofte stå tilbage og mangle midler, de har krav på. Det kan fx være løn, feriepenge, pension og fratrædelsesgodtgørelse. Her hjælper fagforeningen medlemmerne med at søge midlerne hos Lønmodtagernes Garantifond (LG). Det er et stort arbejde, for alt skal dokumenteres, og der skal laves en del beregninger ud fra lønsedler, vagtplaner og de lokale aftaler, der er på arbejdspladsen om fx skiftehold og lønsystemer. Når pengene så kommer fra LG, skal beregningerne gennemgås, for der kan være mange fejl. Mens det står på, tilbyder kan medlemmerne låne penge af fagforeningen, så man ikke står uden indkomst. Det har en del medlemmer valgt at benytte sig af.

Det har især ligget beslag på Lisbeth fra 3F Kastrup, men også mange andre har hjulpet til. Her har vi fanget Lisbeth i en pause i solen.

Tak til alle der har givet en hånd. Men først og fremmest tak til medlemmerne for tålmodigheden. Vi stopper ikke før alle har deres penge.