Støt lærlingeoprøret Fremtiden har brug for faglærte, og eleverne på erhvervsskolerne fortjener bedre! Skriv under på lærlingeoprøret.

Lærlingeoprøret skriver:
Vi unge får hele tiden tudet ørerne fulde med at erhvervslivet mangler faglærte arbejdere, men samtidig har vi uddannelser proppet med forældet udstyr, ringe faciliteter, lærere med manglende kompetencer og utidssvarende teknologi. Erhvervsuddannelserne er blevet underprioriteret i årtier og vi ved, at vi ikke lærer det, der er nødvendigt for at kunne følge med udviklingen ude hos mester.

På tværs af fagforbund og uddannelser, står vi sammen og råber op: Der er nødt til at blive investeret i vores erhvervsskoler!

Og ikke kun et par lusede millioner, som et plaster på såret. Vi snakker i en størrelse, som ikke er set i nyere tid. En massiv og sikker investering i hele Danmarks fremtid! Vi har enten en faglært fremtid eller slet ingen fremtid!

Derfor har vi stillet et borgerforslag, der foreslår at investere 1 promille af Danmarks BNP inden 2030. Vi ved godt, at det er meget at bede om, men hvis vi ikke handler nu, kommer vi til at mange 100.000 faglærte, og så bliver regningen først rigtig stor for os alle sammen.

Find borgerforslaget her