Forsinkelsen skyldes en fejl i Nets' behandling af den rettidigt afleverede "lønleverance", der som helhed blev afvist, fordi oplysninger om CVR-nr. og bankoplysninger for ca. 15 arbejdsgivere ikke stemmer overens med den betalingsaftale, som Nets ekspederer i henhold til.
Nets' afvisning beror på en ny godkendelsesrutine hos Nets, som resulterer i, at samtlige arbejdsgivere i en lønleverance afvises, når der er fejl i oplysningerne ved blot én enkelt af de ca. 1.800 arbejdsgiver, som leverancen vedrører.
Ændringen i Nets' rutiner er løncenteret ikke blevet informeret om – men uanset det, er det uacceptabelt, at én enkelt fejl kan komme til at berøre alle lønmodtagere og arbejdsgivere.
Spørgsmålet om betaling af morarenter vil blive afklaret inden næste lønudbetaling.
Stifternes Løncenter for Menighedsråd og Kirkeministeriet beklager meget de gener som forsinkelsen vil afstedkomme.
Har du et spørgsmål? Vi sidder altid klar ved telefonerne til at hjælpe dig.
Hvis du er medlem af 3F, skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Bliv ringet op af 3F og få hjælp til at melde dig ind.
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Spørg os om alt. Vi svarer hurtigst muligt
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.