Digital post

3F og 3F's A-kasse bruger digital post. Det betyder, at du modtager post fra os i "mit arkiv på Mit3F".

Det er meget vigtigt, at du altid har opdateret dine kontaktoplysninger, så vi kan komme i kontakt med dig. Du opdaterer din kontaktoplysninger på mit3f.dk

Vær især opmærksom på, om du har angivet det korrekte mobilnummer samt korrekt mailadresse.

Hvilke breve sendes digitalt

Vi sender breve om manglende kontingentbetaling, rykker- og slettebreve, samt breve om ændringer i Digital Post til ”Mit Arkiv” på mit3f.dk.

Når ordningen udvides til flere områder, sender vi en meddelelse til din digitale postkasse ”Mit arkiv” på Mit3F.

Vilkår for Digital Post

Vi sender posten til din digitale postkasse ”Mit arkiv” på www.mit3f.dk. Du logger på Mit3F med NemID, hvor du finder din digitale postkasse under menupunktet ”Mit Arkiv”.

Det er dit ansvar at tjekke post

Når der er post til dig, sender vi en besked til den e-mail, du har oplyst til os. Vi sender også en sms til dit mobilnummer.

Digital post har den samme retsvirkning som et fysisk brev. Derfor er det meget vigtigt, at du tjekker din digitale post og reagerer, hvis vi sender dig post, som du skal svare på. Reagerer du ikke på vores post, kan det have konsekvenser for dit medlemskab og din ret til dagpenge og efterløn.

Er du ledig? Tjek din post dagligt

Det er særligt vigtigt, at du dagligt holder dig orienteret på Mit3F, hvis du er ledig. Overser du vores digitale post, kan det betyde, du mister ret til ydelser i en periode.

Hvis du får ny e-mailadresse eller nyt mobilnummer

Husk at sørge for, at vi til enhver tid har din korrekte e-mailadresse – og det rigtige mobilnummer, så du får besked, når der er post til dig. Du ændrer oplysninger om e-mail, mobilnummer med mere under ’Min Profil’ på www.mit3f.dk.

Vi hjælper altid, hvis teknikken driller

Hvis du har problemer med at åbne den digitale post eller at få adgang til postkassen, kan det skyldes dine internetindstillinger. For hjælp til at rette indstillingerne kan du altid ringe på 70300300 eller skrive til 3f@3f.dk.

Har du problemer med dit NemID, skal du kontakte NemID support på tlf. 72 24 70 50.

Hvis der er problemer med 3F's IT

Er der nedbrud af driften, oplyser vi det, så hurtigt vi kan, på www.mit3f.dk.

Hvem kan blive fritaget fra Digital Post?

Hvis du ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan du blive fritaget. Du skal opfylde mindst et af disse kriterier:

  • Ikke adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller på dit opholdssted
  • Har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage post digitalt
  • Er registreret som udrejst af Danmark
  • Er blevet hjemløs
  • Har sproglige vanskeligheder
  • Har praktiske vanskeligheder ved at skaffe NemID.

Hvordan bliver du fritaget fra Digital Post?

For at blive fritaget fra Digital Post fra 3F og 3FA skal du henvende dig i din lokale 3F fagforening og oplyse, at du er omfattet af mindst ét af kriterierne.
Du kan også sende et brev til din lokale 3F fagforening. Du skal oplyse i brevet, at du er omfattet af mindst ét af kriterierne.

Find din afdeling her.