I 3F-A indhenter og behandler vi udelukkende dine personoplysninger for at opnå vores formål, som er:
Det er vigtigt for os i 3F-A, at du har tillid til, at vi behandler dine oplysninger lovligt, sagligt og gennemsigtigt.
Vi overholder de grundlæggende principper for behandling af personoplysninger, hvilket bl.a. betyder, at vi:
3F-A er oprettet i henhold til lov, og vi er derfor forpligtet til at indhente og behandle personoplysninger ud fra en række lovsatte kriterier, som du kan læse mere om nedenfor.
Vi behandler personoplysninger om dig som led i vores aktiviteter som a-kasse.
Vores aktiviteter falder i to kategorier:
Vi behandler personoplysninger om andre end vores medlemmer, når deres oplysninger indgår i vores medlemssager – læs mere om tredjeparter nedenfor – link.
Vi behandler også personoplysninger, som er relevante for afviklingen af vores kurser, arrangementer og kampagner. Læs mere nedenfor om underviser, kursist, brug af apps, sociale platforme og cookies mm - link
Derudover kan vi behandle personoplysninger til forskning og statistik.
Vi behandler fx dine personoplysninger i disse situationer:
Når du er medlem af 3F-A, behandler vi primært følgende personoplysninger:
Herudover behandler vi i nogle tilfælde følsomme eller fortrolige oplysninger om dig. Det sker, hvis det er nødvendigt for at kunne opfylde vores forpligtelser efter loven. Det drejer sig om følgende oplysninger:
Vi behandler de oplysninger om dig, som du har givet os eller selv har offentliggjort. Vi indsamler kun de oplysninger, der er relevante og nødvendige for at opfylde vores formål med behandlingen.
3F-A er som andre a-kasser underlagt en række regler, der gør, at vi er forpligtet til at indsamle og opbevare personoplysninger om vores medlemmer.
Som udgangspunkt behandler vi dine almindelige oplysninger på grundlag af en aftale med dig, når du vælger at melde dig ind i 3F-A, samt på baggrund af vores retlige forpligtelser som a-kasse.
Udgangspunktet er derfor, at vi ikke behøver dit samtykke, når vi indhenter oplysningerne eller videregiver dem, da vi er forpligtet hertil efter reglerne.
Retsgrundlaget for at behandle oplysningerne er typisk GDPR, artikel 6, stk. 1, litra c (retlig forpligtelse), men kan også være artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse). Hvis der er tale om følsomme personoplysninger er retsgrundlaget også GDPR, artikel 9, stk. 2, litra f (retskrav).
Det er primært efter disse love, at vi i nogle tilfælde er forpligtet til at indsamle og videregive dine personoplysninger:
Hvis du ønsker at vide mere om 3F-As behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os på:
3F-A 
Kampmannsgade 4, 1604 København V 
Mail: sikkermail@3f.dk  
Telefon: 70 300 300 
Har du nogle spørgsmål om databeskyttelseslovgivningen kan du kontakte 3F´s databeskyttelsesrådgiver ved at sende en mail til dpo@3f.dk.
Konsekvenser ved ikke at afgive ovenstående oplysninger
Uden grundlæggende identifikationsoplysninger og dit CPR-nummer er vi ikke i stand til at tilbyde dig medlemskab i 3F-A.
Det er frivilligt, om du ønsker at gøre brug af vores rådgivning og hjælp, men uden oplysninger om årsagen til opsigelse, arbejdsløshed, din ansættelseshistorik eller fx nogle af dine følsomme oplysninger, er vi ikke i stand til at yde dig optimal hjælp og rådgivning.
Opbevaring af dine oplysninger
Vi opbevarer oplysninger, så længe du er medlem af 3F-A, herunder så længe vi har et sagligt grundlag herfor.
Når du ikke længere er medlem, opbevarer vi dine oplysninger, så længe vi har et sagligt formål med opbevaringen.
Der kan være visse oplysninger, som det er påkrævet, at vi beholder i længere tid. Dette er blandt andet tilfældet, hvor vi er pålagt at beholde oplysningerne i en lovgivningsmæssig fastsat periode. For eksempel opbevarer vi bogføringsmateriale, fx om betaling og fakturering af kontingent, i 5 år plus indeværende regnskabsår i henhold til bogføringsloven.
I disse særlige tilfælde vil vi oplyse dig om den lovpligtige opbevaringslængde, når vi indhenter eller modtager oplysningerne.
Alle oplysninger behandles fortroligt, og alle valgte og ansatte medarbejdere har tavshedspligt. Vi videregiver kun oplysninger i det omfang, vi er berettiget eller forpligtet til.
Vi videregiver eller overlader fx dine personoplysninger til følgende modtagere, når det er nødvendigt eller hensigtsmæssigt for dig:
Databehandlere er eksterne private virksomheder eller offentlige myndigheder/institutioner, der udelukkende behandler oplysninger på vegne af og efter instruks fra 3F-A. Vi anvender 3F Forbundet som databehandler i forhold til vores centrale sagsbehandlingssystemer.
I henhold til lovgivningen er vi altså forpligtet til at indhente og videresende oplysninger om dig uden dit samtykke fra både private og offentlige myndigheder. I forbindelse med sagsbehandlingen af din ansøgning om dagpenge, indhenter vi oplysninger fra din arbejdsgiver til at bekræfte din ansættelse eller til at afklare årsagen til din afskedigelse. Vi både indhenter og videregiver oplysninger fra kommuner og andre a-kasser om, hvorvidt du modtager eller har modtaget en ydelse.
Vi er lovligt forpligtet til at indhente oplysninger fra Skat, herunder lønsedler, og oplysninger om din arbejdstid. Vi er desuden forpligtet til at sammenkøre oplysninger fra Skat's registre, med de oplysninger, som vores ledige og efterlønnere afgiver på deres ydelseskort, og i erklæringer om arbejde, pension, og andre indtægter for at kontrollere, at ingen uberettiget får dagpenge/efterløn/feriepenge.
Da disse forpligtelser til at indhente og videregive dine oplysninger er udtrykkeligt fastsat ved lov, vil du ikke modtage besked herom, hverken når vi videregiver eller indhenter oplysninger. Du har dog altid ret til at få indblik i de oplysninger, vi har om dig. Det kan du læse mere om nedenfor under punktet ”Dine rettigheder”.
Du vil opleve, at vi nogle gange beder om dit samtykke til at behandle oplysninger om dig. Det vil være situationer, hvor der er brug for at behandle dine personoplysninger til andre formål end de formål, der er med dit medlemskab af A-kassen.
Hvis vi har bedt om og du har givet dit samtykke til behandling af oplysninger om dig, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Det kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, som du finder ovenfor under punktet kontaktoplysninger.
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, sker det ikke med tilbagevirkende kraft, så 3F-As behandling af dine personoplysninger vil være lovlig frem til det tidspunkt, hvor du trækker samtykket tilbage.
Når du besøger www.3f.dk, indsamler vi personoplysninger om dig i følgende tilfælde:
Vi indsamler kun de oplysninger, vi behøver for at behandle din anmodning eller for at levere en serviceydelse. Når du afgiver dit samtykke til en behandling af dine personoplysninger, indsamler vi kun de personoplysninger, som du specifikt har samtykket til.
Vi samarbejder med partnere indenfor sociale medier, annoncering og analyse, så vi kan optimere 3F´s markedsføring på sociale medier og andre websites, og gør i den forbindelse brug af ”tredjepartscookies”, som du kan læse mere om her: Cookie og privatliv.
I 3F-A bruger vi automatiske afgørelser. Det betyder fx, at vi automatisk kan godkende ledighedserklæringer og dagpengekort, hvis det er muligt, hvilket også betyder, at du hurtigere får besked om dine rettigheder. Derudover bliver afgørelser om karens også truffet automatisk i forbindelse med udbetaling af dagpenge.
Komplekse sager eller afslag på ansøgninger vil altid blive behandlet af en medarbejder.
Ønsker du at vide, om din sag er blevet behandlet automatisk, kan du altid kontakte os. Hvis din sag er blevet behandlet automatisk, har du altid mulighed for at få en medarbejder i 3F-A at gennemgå sagen manuelt.
3F-A opbevarer dine personlige oplysninger sikkert og fortroligt. Vi har både tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, der har til formål at beskytte dine oplysninger mod, at de hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Når vi videregiver dine oplysninger, anvender vi altid sikker kommunikation.
Vi anbefaler, at du logger ind på Mit3F, når du vil kommunikere med os. Via Mit3F har du adgang til KMD’s medlemsportal og postkasse, som vi bruger til at kommunikere sikkert med dig i 3F-A. Hvis du undtagelsesvist sender mails til os, anbefaler vi, at du ikke sender følsomme oplysninger, som fx CPR-nummer og helbredsoplysninger til os på mail og i øvrigt angiver så få personoplysninger som muligt i dine mails til os.
Når vi behandler dine personoplysninger, har du følgende rettigheder:
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi har registreret samt en række yderligere oplysninger.
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle dine personoplysninger – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod 3F-As behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger til direkte markedsføring.
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Hvis du ønsker at bruge en eller flere af dine rettigheder, skal du kontakte 3F-A. Du kan skrive til persondata@3f.dk.
Klagemulighed
Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du er velkommen til at kontakte os først, så vi kan undersøge, om vi kan komme dig i møde i forhold til det, som du er utilfreds med.
Datatilsynets kontaktoplysninger er følgende:
Datatilsynet 
Carl Jacobsens Vej 35 
2500 Valby 
Tlf. 33 19 32 00 
 dt@datatilsynet.dk 
 https://www.datatilsynet.dk 
Ændringer i 3F-As privatlivspolitik
Denne privatlivspolitik vil blive opdateret og ændret med jævne mellemrum, når det er nødvendigt som følge af lov- og praksisændringer på databeskyttelsesområdet eller, når vores brug af nye teknologiske muligheder gør det nødvendigt.
Vi anbefaler derfor, at du løbende holder dig orienteret
Vi indsamler og behandler de oplysninger, der er nødvendige for at administrere dit medlemskab, rådgive dig og levere medlemsservice.
Oplysningerne får vi primært fra dig selv i forbindelse med indmeldelse, aktiviteter, kurser, undersøgelser og brug af vores tjenester, men også fra arbejdsgiver eller myndigheder, når det er nødvendigt.
Vi behandler som udgangspunkt almindelige kontakt- og ansættelsesoplysninger, men i særlige sager kan også følsomme oplysninger indgå, altid med lovligt grundlag.
Vi indsamler oplysninger, der er nødvendige for at administrere dit medlemskab hos os, både i forbindelse med konkret medlemsrådgivning og i forbindelse med vores generelle medlemsservice og administration.
De oplysninger vi behandler om dig, får vi primært
Oplysninger vi behandler om dig, vil som udgangspunkt kun omfatte:
Hvilke oplysninger, der kan være relevante at indsamle og behandle om dig, vil dog også være helt afhængigt af, hvordan dit medlemskab hos os forløber sig. En tvist eller en problemstilling på din arbejdsplads, som vi skal hjælpe dig med, kan således forudsætte indsamling af også følsomme oplysninger, herunder
Retsgrundlaget for behandlingen?
Vi vurderer, at vi som A-kasse har en legitim og saglig grund til at behandle dine medlemsoplysninger med henblik på at kunne administrere dit medlemskab og servicere dig på bedst mulig vis og med henblik på at kunne sikre opfyldelse af de gældende regler.
Det er desuden vores vurdering, at vi kan behandle oplysning om dit CPR-nummer (fortrolig oplysning) efter databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 4.
Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse
Vi behandler primært dine oplysninger efter databeskyttelseslovens § 12, fordi det er nødvendigt for at overholde vores arbejdsretlige forpligtelser og forfølge dine retskrav og interesser, der udspringer af anden lovgivning og kollektive overenskomster.
Dog foretages der også behandlinger, fordi det er nødvendigt for at administrere dit medlemskab bedst muligt, herunder yde den service, der forventes, og for at forfølge eventuelle interesser i henhold til øvrig relevant lovgivning.
Det er i den forbindelse vores vurdering, at vores legitime interesse i at kunne administrere dit medlemskab, at kunne på dine (og andre medlemmers) vegne forfølge retskrav i henhold til de arbejdsretlige forpligtelser og ansættelsesretlige regler overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles.
Du har i forhold til vores behandling, der er baseret på en legitim interesse, imidlertid mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere under om dine rettigheder.
Hvilke oplysninger indsamles og behandles?
Hvis et af vores medlemmer anmoder om vores bistand vedrørende en konkret sag, kan vi i forbindelse med vores oplysning af sagen eventuelt modtage oplysninger om dig, hvis du indgår i sagen som tredjepart. Det kan være, at du er familiemedlem, eller at du er/har været kollega til eller leder for vores medlem.
Oplysningerne kan – afhængig af sagen og din relation til vores medlem – omfatte identitets- og kontaktoplysninger samt din familiemæssige/ arbejdsmæssige/ professionelle relation til vores medlem, samt oplysninger om dine sociale forhold/ helbredsmæssige forhold / erhvervsmæssige forhold.
Retsgrundlaget for behandlingen
Vi vurderer, at der foreligger en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger, når det er nødvendigt med henblik på at kunne fastlægge vores medlems retskrav, samt for at overholde vores arbejdsretlige forpligtelser og forfølge vores medlemmers legitime interesser.
Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med de følgende regler:
Det er desuden vores vurdering, at vi kan behandle oplysning om dit CPR-nummer (fortrolig oplysning) efter databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 4.
Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse
Vi behandler primært dine oplysninger efter databeskyttelseslovens § 12, fordi det er nødvendigt for at overholde vores arbejdsretlige forpligtelser og forfølge vores medlemmers legitime interesser, der udspringer af anden lovgivning eller kollektive overenskomster samt af øvrige ansættelses-/arbejdsretlige aftaler.
Det er i den forbindelse vores vurdering, at vores legitime interesse i at kunne på vores medlemmers vegne forfølge retskrav i henhold til de ansættelsesretlige regler, gældende ansættelsesaftaler, gældende lokale aftaler og gældende overenskomster overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles.
Du har imidlertid mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere om dine rettigheder.
Hvilke oplysninger indsamles og behandles?
Vi indsamler oplysninger, der er nødvendige for at administrere din kursus-/arrangementsdeltagelse, herunder for at håndtere tilmelding og afvikling af kurset/arrangementet (fx. til at bekræfte din tilmelding og udarbejde deltagerliste, navneskilte, fremmødetjek, evalueringer mv), samt for at kunne definere deltager-målgrupper og sende elektronisk og/eller fysisk materiale til deltagerne, og endelig i forhold til reservation af kursusstedet og dialog med kursusstedet om den nærmere afvikling af kurset.
Oplysninger bliver kun indsamlet fra dig og kan blandt andet omfatte:
Retsgrundlaget for behandlingen
Vi vurderer, at vi har en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger med henblik på at kunne yde behørig service og administrere og afvikle vores kurser/arrangementer på den mest hensigtsmæssige måde ved bl.a. at behandle fødevarepræferencer, deltagerlister og målgrupper, samt for at overholde gældende bogførings- og regnskabsregler.
Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med de følgende regler:
Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse
Vores behandling af dine oplysninger er bl.a. baseret på databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse), fordi vi forfølger såvel dine som vores egne legitime interesser i at kunne yde behørig service og administrere og afvikle vores kurser på den mest hensigtsmæssige måde ved bl.a. at behandle fødevarepræferencer, deltagerlister og målgrupper.
Det er i den forbindelse vores vurdering, at vores legitime interesse heri, overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles, men du har mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere under dine rettigheder.
3F benytter, som mange andre organisationer, sociale medier til at kommunikere i mange forskellige sammenhænge.
Du skal være opmærksom på, at 3F deler dataansvar med Meta (Facebook, Messenger, Instagram), LinkedIn, Youtube og Vimeo, som vi anvender i forbindelse med vores arbejde i 3F. Du skal derfor være opmærksom på, at disse kan registrere dine personoplysninger, når du kommunikerer med 3F. Vi opfordrer dig derfor til at læse disses betingelser og vilkår samt privatlivspolitik grundigt, inden du afgiver personoplysninger.
3F-A benytter, som mange andre organisationer, sociale medier til at kommunikere i mange forskellige sammenhænge.
Du skal være opmærksom på, at 3F-A deler dataansvar med Meta (Facebook, Messenger, Instagram), LinkedIn, Youtube og Vimeo, som vi anvender i forbindelse med vores arbejde i 3F. Du skal derfor være opmærksom på, at disse kan registrere dine personoplysninger, når du kommunikerer med 3F.
Vi opfordrer dig derfor til at læse disses betingelser og vilkår samt privatlivspolitik grundigt, inden du afgiver personoplysninger.
Henvendelser og personoplysninger på sociale medier
3F-A bruger de sociale medier til at kommunikere i mange forskellige sammenhænge, og vi har derfor fastlagt nogle retningslinjer for, hvordan vi bruger de sociale medier.
Vi synes det er vigtigt, at du ved, hvad du skal være særligt opmærksom på fx i forhold til, hvilke informationer, der bliver delt, tilsendt og givet til os på og fra disse platforme.
Vi fraråder, at du opslår, deler eller sender os både egne og andres personoplysninger, herunder særligt følsomme personoplysninger og lignende følsom information på sociale medier og i beskedfunktioner som fx Facebook Messenger eller i kommentarer på fx Facebook eller Instagram.
Ved følsomme personoplysninger forstås personoplysninger om:
Beskeder og opslag der indeholder følsomme personoplysninger, kan vi være forpligtet til at slette, da vi ikke har mulighed for at beskytte de data, som du deler med os på sociale medier. På samme måde kan der være andre almindelige personoplysninger, som vi sletter, hvis vi vurderer, at oplysningerne kan udgøre en risiko for den eller de personer, oplysningen vedrører.
Vi sletter altid beskeder og opslag med fx medlemsnummer og personnumre, men vær opmærksom på, at disse beskeder stadig kan være synlige hos dig og, at de stadig vil kunne være opbevaret og gemt hos det sociale medie, hvor vi kommunikerer med dig.
Det vil sige, at de kan være slettet fra vores indbakke på sociale medier, men ikke fra din. Det skal du selv sørge for at gøre.
Af samme grund sagsbehandler vi heller ikke på sociale medier.
Statistik og analyser
Når du benytter sociale medier, herunder når du besøger 3F´s profiler og sider, registrer platformen oplysninger om din aktivitet.
Disse oplysninger kan benyttes til, at det sociale medie udarbejder statistikker, som bliver stillet til rådighed for 3F over de besøgende på vores profiler og sider.
3F har kun adgang til de færdige statistikker og analyser og dermed ikke til de data der ligger til grund herfor.
Du kan læse mere om fx Facebooks håndtering af data i forbindelse med statistikker og analyser (Facebook Indblik) her: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum
Målretning og betalt annoncering på sociale medier
De fleste sociale medier gør det muligt for virksomheder og organisationer med flere, via betaling at målrette indhold til bestemte personer baseret på de oplysninger, som de selv afgiver til platformens systemer eller de oplysninger platformen registrerer, når platformen og tilknyttede services benyttes.
3F prøver også at målrette kommunikationen og gør derfor også brug af betalt annoncering på de sociale medier samt statistikker og analyser, som er udarbejdet af de sociale medier for at kunne målrette vores kommunikation til de personer, som vi dermed har en formodning om har interesse for vores indhold, medlemskab, mærkesager etc.
De målretningsparametre, der stilles til rådighed, er fx geografisk placering, køn, familieforhold, musiksmag, jobtitel osv.
Målretning af indhold kan også baseres på informationer fra fx cookies og lignende små kodebidder, der er indlagt på 3f.dk og tilhørende temasider.
Ved indhold, hvor vi i 3F betaler de sociale medier for at målrette vores indhold, vil platformen altid selv angive det som ’sponsoreret’, ’betalt’ eller lignende, når du møder det. Du vil oftest have mulighed for at skjule sponsoreret indhold, når du møder det.
Du kan læse mere om, hvordan Facebook håndterer data og forholder sig til GDPR her: https://www.facebook.com/business/gdpr
Hvis du har spørgsmål til målretning eller sponsoreret indhold fra 3F, så er du altid velkommen til at skrive til os.
Cookies gør det muligt for os og tredjeparter at følge med i bestemte dele af din brug af vores hjemmesider sådan, at din brug af hjemmesiderne passer bedst muligt til dig.
Brugen af cookies finder sted på grundlag af dit samtykke, som du til enhver tid kan trække tilbage ved at opdatere dine samtykke-indstillinger eller ved at slette cookies.
Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen på 3f.dk/cookie
På 3f.dk med tilhørende temasider registrerer vi dine besøg ved hjælp af cookies. Det betyder, at der bliver placeret cookies på fx din computer, når du besøger vores hjemmeside.
Vi bruger cookies til at optimere vores hjemmeside på en række områder, og til at forbedre din oplevelse af hjemmesiden. Fx hjælper cookies med at huske dine valg om fx sprog og søgehistorik.
Vi bruger også tredjepartscookies, hvor vi tillader, at tredjeparter og altså dermed andre end 3F, får adgang til at placere cookies på din computer, tablet eller smartphone til forskellige formål.
Cookies gør det muligt for os og tredjeparter at følge med i bestemte dele af din brug af hjemmesiden sådan, at din brug af hjemmesiden passer bedst muligt til dig.
Brugen af cookies finder sted på grundlag af dit samtykke, som du til enhver tid kan trække tilbage ved at opdatere dine samtykke-indstillinger eller ved at slette cookies.
Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen på 3f.dk/cookie [indsæt link]
I det følgende giver vi dig oplysning om vores brug af cookies og dine rettigheder i forbindelse hermed, så du kan få en klar og tydelig viden om, hvad vi bruger cookies til.
Ejerskabsoplysninger
Fagforeningen 3F, Fagligt Fælles Forbund, ejer og driver sitet 3f.dk.
Du kan altid kontakte 3F.dk på følgende adresse:
3F Kommunikationsafdelingen
Kampmannsgade 4
1790 København V
Mail: 3f@3f.dk
Telefon: +45 70 300 300
Cookies
En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende din computer, tablet eller mobil. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus.
Cookies tjener ikke bare ét, men flere formål.:
Det kan fx være at sikre, at hjemmesidernes funktioner virker i forhold til at optimere design og kvalitet af en hjemmeside, at give målrettet og relevant indhold på en hjemmeside eller at målrette annoncer i kommercielt øjemed.
Cookies kan opdeles i forskellige kategorier alt efter, hvilket formål de har.
Tekniske cookies medvirker bl.a. til at hjemmesidernes funktioner virker. Statistikcookies bruges til at optimere design, kvalitet og effektiviteten af hjemmesiden. Personaliserede cookies bruges til at give dig mere målrettet og relevant indhold på hjemmesider, du besøger, i form af foreslået information og artikler. Når cookies bruges i et kommercielt henseende til at målrette annoncer til dig, er der tale om markedsføringscookies.
Brug af cookies på 3F´s hjemmesider
Vi bruger cookies, som er nødvendige for at få hjemmesider til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser.
Cookies husker fx, om du tidligere har besøgt siden, og om du er logget ind og hvilket sprog, du gerne vil have vist på hjemmesiden.
Vi bruger også cookies til at målrette vores annoncer over for dig på andre hjemmesider, som du kan læse mere om under punktet ”tredjepartscookies” og punktet om SoMe. Helt overordnet anvendes cookies som del af vores service til at vise indhold, der er så relevant som muligt for dig.
Her kan du se en oversigt over kategorierne af cookies og, hvad vi bruger cookies til:
Tredjepartscookies
Vi bruger tredjepartscookies, hvor vi tillader, at tredjeparter får adgang til at placere cookies på din computer, tablet eller smartphone til forskellige formål.
Tredjepartscookies kan være cookies, som en tredjepart placerer i din browser for fx at kunne løse en opgave eller foretage en analyse på vegne af 3f.dk.
Tredjepartscookies kan også være cookies, som en tredjepart har fået lov til at placere på 3f.dk til brug for egne formål og under eget dataansvar. Det vil sige, at andre end 3F får adgang til at sætte cookies, og de data, der i den forbindelse indsamles, ser vi ikke i 3F. Markedsføringscookies er eksempler på cookies, som virksomheder uden for 3f.dk har fået lov til at placere på 3f.dk. Dette giver tredjeparten mulighed for at følge din videre færden på nettet og lave målrettet markedsføring (profilering) eller videregive de indsamlede oplysninger om din søgning.
Her er oversigten over hjemmesidens brug af cookies, og vores samarbejdspartnere i denne forbindelse:
Vi bruger Adform, Google Ads, Adservice, Google Dynamic remarketing og Facebook custom audience til at målrette annoncer og indhold. Alle programmerne sætter tredjeparts cookies på din maskine.
Afvisning og sletning af cookies
Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i dininternet-browser.
Hvor du finder indstillingerne, afhænger af, hvilken browser du bruger. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi disse funktioner og services forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.
Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen på 3f.dk/cookie [indsæt link].
Spørgsmål
Har du kommentarer eller spørgsmål i forbindelse med vores information og/eller behandling af personlige oplysninger, er du velkommen til at kontakte os.
Har du et spørgsmål? Vi sidder altid klar ved telefonerne til at hjælpe dig.
Hvis du er medlem af 3F, skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Bliv ringet op af 3F og få hjælp til at melde dig ind.
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.
Spørg os om alt. Vi svarer hurtigst muligt
Er du medlem af 3F skal du logge på Mit3F for at kontakte din afdeling.