3F Storkøbenhavn henter næsten en kvart million i lønforhandling

Igen i år har afdelingen deltaget ved de lokale lønforhandlinger for omsorgsmedhjælpere og pædagogiske assistenter på institutionerne på Kellersvej. Her arbejder en række 3F’ere døgnet rundt med pædagogisk arbejde med voksne fysisk og psykisk udviklingshæmmede.

”Det er et område, som har været under pres de seneste år. Både på grund af corona, mangel på faste kollegaer og på grund af en større ombygning og modernisering af bygningerne på området. Derfor er det også tilfredsstillende at komme hjem med reelle lønforbedringer til en stor del af vores medlemmer” udtaler faglig sekretær Mick Hesselland, som forestod forhandlingerne for 3F. Resultatet blev, at omkring 20 omsorgsmedhjælpere fik tillæg svarende til ca. 250.000 kr., hvoraf størstedelen er varige forbedringer af lønnen.

”Selvom vi ikke har fået alt, hvad vi bad om, så er jeg tilfreds med resultatet. Lønforhandlinger er jo ikke noget, som kun sker en enkelt gang. Vi er tilbage ved forhandlingsbordet igen næste år.”

Er du offentligt ansat, og ønsker du også at få forhandlet løn? Så snak med din tillidsrepræsentant eller kontakt afdelingen for at høre mere.

Fakta: På de offentlige overenskomster er det enten afdelingen eller tillidsrepræsentanten, der forhandler løn med ledelsen, ikke den enkelte medarbejder. En lønforhøjelse kan gives enten som et engangsbeløb, som funktionsløn eller som kvalifikationsløn.