Opsagt? Brug din ret til en to-timers vejledningssamtale Bliver du opsagt, så giver langt de fleste 3F-overenskomster ret til en to timers vejledningssamtale i din lokale 3F-afdeling

Samtalen skal ske i din opsigelsesperiode og kan ligge i arbejdstiden, hvor du vil få løn.

Det er vigtigt, at du booker en vejledningssamtale hos os så hurtigt som muligt, efter du er blevet opsagt. På den måde har du har de bedste muligheder for at bruge din opsigelsesperiode til at finde nyt job eller komme i uddannelse.

Hvad skal jeg med en vejledningssamtale?

Med en vejledningssamtale i opsigelsesperioden kan du få svar på de spørgsmål, som du har i forbindelse med opsigelsen. Vi tager en god snak om, hvilken retning du nu skal gå i dit arbejdsliv og i hvilke brancher der er gode muligheder for job. Vi snakker om, hvad der skal til, hvis du skal arbejde i en anden branche. Måske skal du tage nogle kurser eller anden uddannelse.

Under samtalen ser vi på, hvilke uddannelsesrettigheder, du evt. har i din opsigelsesperiode. Vi giver dig gode råd til at få lavet et godt CV, og du får inspiration til efteruddannelse. Du kan også få tips til at skrive jobansøgning, og så ser vi på, hvor der er konkrete jobåbninger.
Hvis du bliver opsagt, er det vigtigt, at du så hurtigt som muligt tager fat i os, så du kan få den bedste vejledning i din situation.