NYHED 3F Sydsjælland har fået ny formand Carsten Madsen blev i går valgt som formand for 3F Sydsjælland

3F Sydsjælland har fået ny formand

I går d. 20. april 2023 afholdte 3F Sydsjælland ekstraordinær generalforsamling, hvor Carsten Madsen blev valgt som formand.

Vores forhenværende formand Kim Rozalski, valgte at trække sig d. 29. marts 2023. Herefter trådte afdelingens næstformand, Thomas Abildgaard Hansen ind og var konstitueret formand frem til valget.

Carsten Madsen, nu tidligere faglig sekretær for 3F Sydsjællands transportområde, er ikke helt grøn indenfor fagbevægelsen. Carsten startede sin karriere i fagbevægelsen da han i 1990 blev valgt som tillidsrepræsentant på Maglemølle Papirfabrik. I 1994 blev han ansat som konsulent på distriktskontoret i Vordingborg. Efterfølgende blev han ansat som faglig sekretær i SiD Herlev – Som nu hedder 3F Storkøbenhavn. Ligeså har han været faglig sekretær i 3F Guldborgsund, og i 2021 blev han ansat som faglig sekretær i 3F Sydsjælland.

Carstens fremtidsplaner for 3F Sydsjælland er klare – for som han sagde i sin tale, på den ekstraordinære generalforsamling, så vil Carsten stå i spidsen for at 3F Sydsjælland bliver mere synlig, vi skal have bedre og større overenskomstdækning i vores område, vi skal ruste ansatte, tillidsrepræsentanter og medlemmer til at kunne argumentere for hvorfor det er så vigtigt at stå i en rigtig fagforening, og ikke mindst, at 3F Sydsjælland bliver en arbejdsplads i dynamik.

Carsten Madsen glæder sig til fremtiden, hvor han tror på, at han kan bære 3F Sydsjælland i en god og fremtidssikret retning.