Fagligt Fokus: Farvel til brancheindstik og seks blade om året BJMFs generalforsamling har vedtaget at skære ned til fire blade om året og helt droppe brancheindstikkene

Det medlemsblad, der kommer til din postkasse omkring den 13. december, bliver det sidste af de såkaldte brancheblade. Fra og med næste år er det slut med det, og med Fagligt Fokus seks gange om året. I stedet kommer bladet fire gange om året, og brancheklubberne er blevet lovet, at de får mulighed for at lave digitale brancheindstik.

Ideen med branchebladene var at give klubberne mulighed for at nørde mere med deres fag. Branchebladene var også et forsøg på at gøre det lettere at identificere sig med sit fag og sin brancheklub og dens aktiviteter og interesser.

Og det er ikke slut. Allerede efter generalforsamlingen er flere brancheklubber gået i tænkeboks og arbejder med at udvikle deres egne småblade, nyhedsbreve eller andet, der kan distribueres direkte til deres medlemmer - enten fysisk eller digitalt.

Murersvendene er i gang med at tage den digitale tidsalder til sig med ideer om podcasts, blogs, visuelle kampagner og meget mere. Der er brug for tanker og talenter, og alle murersvende er indbudt til at være med.

Servicegruppen arbejder med at lave en eller anden form for fællesblad for hele gruppen. Fællesbladet skal udkomme forskudt af Fagligt Fokus, og tanken er at distribuere det direkte ud til medlemmernes arbejdspladser og frokoststuer. Også her er der en opfordring til at melde sig med gode ideer og aktiviteter.

Beslutningen fra generalforsamlingen
I forbindelse med gennemførelsen af generalforsamlingens beslutningen fra sidste år om at få fagforeningens budget i driftsbalance forslår bestyrelsen en nedskæring af fagforenings udgivelser af Faglig Fokus fra 6 numre til 4 numre.

Forslaget indebærer, at der bliver et fælles blad til alle medlemmer, og at klubberne forsat gives mulighed for at lave selvstændige brancheindstik, der kan udgives digitalt.

Læs også: Fagforeningens blad er blevet gransket

Læs også: Og vinderen blev...