Mød Pia Dybvik

Tag godt imod Pia

Pia bor i Holbæk i et hus, der ligger tæt på by, skov og vand sammen med sine børn, hunde og kat. Efter arbejde holder hun sig aktiv ved at træne eller gå nogle gode lange ture med sin datter og hunde.
Pia er utrolig glad for sit job i fagbevægelsen. Alle de 26 år hun har været ansat, har hun siddet i a-kassen
. det er en perfekt blanding af at arbejde med mennesker og papirarbejde. Hendes dage er aldrig ens, fordi medlemmerne og deres sager er meget forskellige. Hun sætter stor pris på det gode forhold, man får til medlemmerne. Pia synes der skal stor ros til medlemmerne, fordi de fortæller deres livshistorie. De åbner sig op, hvilket hun ser som en stor tillidserklæring. Hun møder så mange spændende medlemmer med mange historier, hvilket er meget givende. Hun synes generelt, at vores medlemmer er tålmodige og har forståelse for, at lovgivningen nogle gange gør det svært. Den frie tone blandt kollegaer og medlemmer sætter Pia stor pris på – her er det okay at tage gas på hinanden. Men, hvordan er det egentlig at være i a-kassen under corona-krisen? Pia fortæller, at der er meget travlt, fordi der er mange ledige. Vi vil helst have, at vores medlemmer tager så mange kurser og uddannelser som muligt. At de får papir på noget af det de kan.  Det tager naturligvis tid at finde de korrekte kurser osv. Men nu kommer vi så også over i noget af det, Pia blandt andet holder af ved jobbet: At hun gør en forskel, og ser de muligheder, som medlemmerne måske ikke selv kan se – som dengang hun anbefalede et medlem at søge arbejde i en forretning. Medlemmet var mere end almindeligt modstræbende. Men Pia fik hende overtalt, og den dag i dag elsker hun at stå i butik