Holbæk-Odsherred
Om 3F Holbæk-Odsherred

3F Holbæk-Odsherred er en del af Fagligt Fælles Forbund, som blev stiftet 1. januar 2005.

3F Holbæk-Odsherred har kontorer i to byer:

  • Holbæk: Spånnebæk 10
  • Nykøbing Sj: Havnegade 5.

3F Holbæk-Odsherred er en moderne fagforening, som er dannet ved sammenlægning af KAD Nordvest Sj., SiD Jernløse, SiD Holbæk & Omegn, SiD Dragsholm og SiD Nykøbing-Trundholm.

3F Holbæk-Odsherred har ca. 3.500 medlemmer og vi overenskomstdækker arbejdspladser i Holbæk og Odsherred.

Vi har hjemsted i Holbæk.

Værd at vide

I bestyrelsen arbejder vi på, at kunne tilbyde 3F Holbæk-Odsherreds medlemmer:

  • Velkvalificeret personale i overenskomstspørgsmål.
  • Sagsbehandling i faglige spørgsmål - bl.a. ved afskedigelse, manglende lønudbetaling eller feriepenge.
  • En god og velfungerende a-kasse.
  • Sagsbehandling omkring arbejdsskader, arbejdsulykker eller arbejdsbetingede lidelser.
  • Et godt og højt informationsniveau gennem bl.a. hjemmeside og aktiviteter.
  • Vejledning omkring forsikringsspørgsmål.
  • Rådgivning og hjælp til uddannelse og kursus.
  • Aktiviteter på arbejdspladsen og i fritiden for medlemmerne og deres familier.
  • Et godt og velfungerende fagforeningshus med faciliteter og lokaler der opfylder alle krav.
  • Et rimeligt kontingent som svarer til omkostningerne ved at drive en moderne fagforening.
Som medlem i 3F Holbæk-Odsherred kan du få hjælp med de faglige problemer, som du måtte have på din arbejdsplads. Er du blevet ledig skal du henvende dig i a-kassen. her vil fagligt dygtigt personale informere dig om de muligheder samt forpligtigelser, du har som ledig. Din lokale fagforening arrangerer forskellige aktiviteter. klik videre ind på hjemmesiden og se, hvad der sker lige nu og her.

Din fagforening er aldrig længere væk end nærmeste telefon - 70 300 914

3F Holbæk-Odsherred har omkring 3.500 medlemmer, to kontorer, kursus- og mødelokaler, ca. 300 tillids- og sikkerhedsrepræsentanter, 16 ansatte og 13 bestyrelsesmedlemmer.

Det kræver en god og stabil administration at holde styr på en organisation af den størrelse.

Daglig leder af administrationen og A-kassen er næstformand Dorte Lindholt, og formand Allan Andersen, som har ansvaret for regnskabet og økonomien.

I den daglige administration møder du:

  • Gitte Ketelsen: Bogholder
  • Hanne Kamper: Medlemsadministration

Bogholderen og administrationen kan hjælpe medlemmerne med blandt andet:

  • Kontingent
  • Efterlønsbidrag
  • Optagelse i 3F
  • Fritidsulykkesforsikring
  • Gruppelivsforsikring
  • Refusion af kiropraktor- og fysioterapi behandling
  • Udbetaling begravelsehjælp
  • Udbetaling af daglønstab mv. til tillidsvalgte
  • og meget, meget andet

Til at holde kontorer og mødelokaler rene og pæne, sørge for kaffe og brød til møder og kurser og meget andet har 3F Holbæk-Odsherred en servicemedarbejder til at servicerer afdelingen:

Den udvendige vedligeholdelse af parkeringspladser, græsplæner, oprydning, havepasning og meget andet foregår ved hjælp fra Efterlønsklubben.

Ved dødsfald skal de efterladte henvende sig i fagforeningen og medbringe følgende:

Dødsfald for gifte

  • Dødsattest
  • Vielsesattest
  • Dåbsattest for børn under 21 år
  • Gyldigt medlemsbevis, kontingentet skal være betalt ajour

Dødsfald for enlige

  • Dødsattest
  • Gyldigt medlemsbevis, kontingentet skal være betalt ajour
  • Dåbsattest på børn (alle). Hvis ikke der er børn, skal vi have dåbsattest på far/mor eller søskende.

Begunstigelsesattest
Bor du sammen med en partner uden at være gift, kan du sikre vedkommende ved at skrive en begunstigelsesattest, som skal underskrives her i afdelingen. Hvis der ikke foreligger en begunstigelsesattest, vil der ikke blive nogen udbetaling til din samlever.

Gruppeliv
Alle medlemmer af forbundet er omfattet af en kollektiv gruppelivsforsikring. For medlemmer over 65 år kræves det dog, at de fortsætter med at arbejde efter det fyldte 65 år. Dækningen opretholdes, så længe arbejdet fortsættes med dertil hørende medlemskab af forbundet.

Gruppelivsdækning til efterladte børn
Som børn regnes også stedbørn og adoptivbørn. Stedbørn dog kun, hvis de er optaget i husstanden. D.v.s. at de er registreret i folkeregistret på medlemmets adresse. I samlivsforhold med over 2 års varighed sidestilles samleverens børn med stedbørn. Dette gælder dog kun såfremt samleverens børn har samme adresse som medlemmet.

Begravelseshjælp
3F Holbæk-Odsherred yder begravelseshjælp til medlemmer som afgår ved døden. Betingelsen for at de efterladte kan få udbetalt hjælpen er, at den afdøde er Forbundsmedlem

3F Holbæk-Odsherred's højeste myndighed er den årlige generalforsamling, som beslutter fagforeningens faglige og politiske aktiviteter.

På generalforsamlingen vælges bestyrelsen som har det politiske ansvar for fagforeningen. Bestyrelsen er sammensat ud fra en faglig og geografisk fordeling.

3F Holbæk-Odsherred bestyrelse m.m. valgt på generalforsamling 18. marts 2019

Afdelingsformand
Allan Andersen

Næstformand
Palle Carstensen

A-kasseleder
Dorte Lindholt

Øvrig bestyrelsesmedlemmer

  • Tonny Pedersen
  • Birgit Andreasen
  • Annelise Toft
  • Lene Gjøl
  • Frank Jensen
  • Kim Bæver
  • Anneth Qvindbjerg
  • Søren Selle Jensen
  • Leif Petersen
  • Kristian Petersen

Suppleanter for bestyrelsen

  • Jack Jacuer
  • Kurt Ryttergaard

Repræsentant for personalet

  • Gitte Ketelsen

Fanebærere

  • Jørgen Jensen

    Daglønstab:

    I tilfælde af daglønstab ved deltagelse i møder, kurser med mere, hvor man er udpeget af 3F Holbæk-Odsherred kan der betales med forbundets takster for daglønstab. Pr. 1. april 2020 1.663 kroner pr. dag. Pension, feriepenge og andre overenskomstbestemte tillæg er indeholdt i daglønstabet. Der afregnes ikke til pensionsselskaber, feriepenge samt ATP.

    Såfremt det kan dokumenteres, at løntabet er større end forbundets takster, betales der for det faktiske daglønstab, inkl. diverse overenskomstbestemte tillæg, dog ikke beregnet overarbejde og overtidsbestemt tillæg. Der vil dog blive betalt max 250 kroner pr. time.

    Der kan udbetales en halv tabt arbejdsfortjeneste for møder indtil fire timer.

    OBS: Hvis du optjener til efterlønspræmie, skal du være opmærksom på, at arbejdstab ikke er løntimer, og derfor ikke tæller med i opgørelsen af efterlønspræmien. Inden du tilmelder et FIU-kursus kontakt a-kassen for at høre, hvilke konsekvenser det kan have for dig.

    FIU kurser og 12 -12 konferencer

    • Der kan udbetales skattepligtige diæter for ud og hjem rejse, ved deltagelse på kurser. Pr. 1. april 2020 303 kroner. Mellemliggende dage med overnatning, udbetales som skattefrie diæter. Pr. 1. januar 2020 130,25 kroner.
    • Ved deltagelse på ” 12 – 12 ” over 24 timer konference udbetales der en skattepligtig diæt og en skattefri diæt.
    • Ved deltagelse i kurser i udlandet, skal dette altid aftales med daglig ledelse. Diæter efter gældende regler.

    Tillidsvalgte kan som udgangspunkt tilmeldes maksimum fire FIU kursusnumre pr. år. Længerevarende kurser skal motiveres ved ansøgning og aftales med Daglig ledelse.

    For ikke Tillidsvalgte, der vil på FIU kursus m.m., skal der altid motiveres ved ansøgning til Daglig ledelse.

    Ved tvivl – kontakt Daglig ledelse.

    Transport:
    Hvis der er brugt offentlig transport, refunderes billetter mod originale bilag. Kørsel i egen bil betales efter statens takst.

    Pr. 1. januar 2020 1,96 kroner. Der udbetales desuden for færgebillet eller bropenge mod originale bilag.

    Samkørsel forventes, hvis muligt!

    Filer Vedtægter pr. 29.03.2016 Hent Befordringsbilag TV 2021 Hent Befordringsbilag TV 2021 2 Hent
    Kontakt