Fagforening og medlem i en sælsom tid... For godt et år siden blev Danmark Corona-lukket første gang. Medlemmer af 3F har under hele Corona-pandemien i udstrakt grad været på arbejde. I produktion, med lager og transport, med byggeri, med de grønne områder og med en række servicefunktioner. - Og ja, vi har også rigtig mange fagforeningskollegaer, som er blevet ramt på beskæftigelsen undervejs. – En nedlukket hotel- og restaurationsbranche og også andre ramte brancher.
Og nedlukket har også en hel del af de traditionelle fagforeningsaktiviteter været. Pandemien og dens forholdsregler har betydet stop for almindelig mødeaktivitet og fagforeningsageren.

Pandemien og dens forholdsregler har betydet stop for almindelig mødeaktivitet og fagforeningsageren. Den har skubbet/tvunget os ud i digitale løsninger med møder via de elektroniske medier;

Den har gjort mødet mellem fagforening og a-kasse på den ene side og medlemmerne på den anden langt mere tilrettelagt og struktureret.

Ingen direkte adgang; Aftalte samtaler;
Afstand; Mundbind; Begrænsning i antal...

MEN: - Vi  er  her  endnu…
Vi er flyttet – men vi er stadig de samme…
Og vi trænger alle til at få normaltilstande igen…