Privatlivspolitikker
Privatlivspolitik: Fagforening Privatlivspolitik for 3F Fagforening og 3F Fagforbund 

3F er en fagforening, der udover selve fagforbundet 3F, består af en række uafhængige og suveræne lokale fagforeninger, som udgør den demokratiske og lokalforankrede kraft i 3F. 

Når du er fagforeningsmedlem af 3F, melder du dig ind i en lokal 3F-fagforening, men bliver samtidig også medlem i fagforbundet 3F.  

Her kan du læse mere om privatlivspolitikken og principperne for behandling af personoplysninger i fagforbundet 3F og 3F-fagforeningen. 

Når du er fagforeningsmedlem i 3F, behandler vi en række oplysninger om dig for at vi, som fagforening, bedst muligt kan varetage dine interesser. Som Danmarks stærkeste fagforening er det vigtigt, at du har tillid til, at vi behandler dine oplysninger lovligt, sagligt og gennemsigtigt. 

Formålet med vores behandling af dine personoplysninger er, at vi kan hjælpe dig bedst muligt med, at dine fagforeningsmæssige rettigheder overholdes og, at vi – hvis du ønsker det – kan modtage tilbud og få andre fordele, som medlem af 3F.  

Vi overholder de grundlæggende principper for behandling af personoplysninger, hvilket bl.a. betyder, at vi: 

  • Ikke indsamler og behandler flere oplysninger end nødvendigt 
  • Ikke opbevarer flere oplysninger end nødvendigt 
  • Ajourfører løbende dine oplysninger, så de er korrekte 
  • Sikrer gennemsigtighed i vores behandling af dine personoplysninger.

Privatlivspolitikken gælder samlet set for vores behandling af dine personoplysninger, herunder også vores behandling af dine personoplysninger, når du fx bruger Fagbladet 3F's app eller 3F Kurser appen, som begge kan hentes i Appstore og Google Play.

Du skal være opmærksom på, at fx både Apple og Google kan have supplerende privatlivspolitikker for den behandling af personoplysninger, som de foretager og dermed har dataansvaret for.

Nedenfor kan du læse om vores generelle principper for behandling af personoplysninger og nederst i teksten kan du finde links til supplerende information om vores behandling af dine personoplysninger.

Hvorfor behandler vi dine personoplysninger?

Vi behandler fx dine oplysninger i disse situationer:

  • Når du melder dig ind i fagforeningen og den efterfølgende betaling af kontingent
  • Til administration af dit medlemskab
  • Når du kontakter os fysisk, på telefon eller via mail for at få råd og vejledning om løn, trivsel, arbejdsmiljø eller spørgsmål om overenskomst m.v.
  • Når du bruger 3f.dk, Mit.3F og tilmelder dig nyhedsbreve eller bruger andre af vores selvbetjeningsløsninger fx apps på ”3F-kurser” og ”Fagbladet 3F”.
  • Når du deltager i uddannelsesrådgivning og personlige udviklingsforløb. 
  • Når du deltager i kompetenceudviklingsprojekter
  • Når du deltager i faglige netværksaktiviteter og medlemsundersøgelser
  • Når du tilmelder dig og deltager i kurser, konferencer, webinarer, kongresser eller lignende arrangementer
  • I forbindelse med kampagner og organiseringsprojekter
  • Når vi indgår, fornyer og håndhæver overenskomster
  • Når vi udarbejder lønstatistikker
  • Hvis vi skal føre en sag for dig Du vil i den forbindelse modtage nærmere information om betingelser og vilkår ved vores behandling af din sag.
  • Hvis du ønsker at melde dig ud af fagforeningen og for at kontakte dig om eventuel genindmeldelse
  • Hvis du kontakter 3F om en af vores medlemssager, projekter eller arrangementer.

Hvilke personoplysninger behandler vi?

Alle oplysninger behandles fortroligt, og vi behandler fx disse personoplysninger om dig:

  • Medlemskab af 3F
  • Personnummer
  • Stamdata, herunder dit navn og din stillingsbetegnelse, privatadresse, private telefonnumre, e-mailadresse, kontonummer samt lønoplysninger og statistik
  • Dine uddannelsesforhold
  • Dine ansættelsessteder
  • Hvornår du har været i telefonisk eller elektronisk kontakt med 3F
  • Hvilke elektroniske nyhedsbreve, du har modtaget
  • Hvilke elektroniske breve, du har modtaget fra 3F, samt hvilke breve, du har læst
  • Hvilke forsikringer, du har tegnet via 3F
  • Oplysninger om dine pensionsforhold
  • Hvilke 3F-kurser og -arrangementer, du har været tilmeldt, frameldt og deltaget i
  • Medlemsundersøgelser
  • Oplysninger om kost (fx. om der er nogen fødevarer du ikke spiser i forhold til forplejning)
  • Eventuelle tillidshverv samt valgdato (TR, AMR, A/S-bestyrelsesmedlem, afdelings-, sektor- og/eller klubbestyrelsesmedlem, kongresdelegeret m.v.)
  • Oplysninger om test (hvis du har deltaget i et kursus eller udviklingsforløb, hvori en sådan test blev anvendt)
  • Dit CV 
  • Adfærdsdata og IP-adresse

I særlige tilfælde behandler vi yderligere oplysninger om dig. I forbindelse med, at du har fået faglig eller juridisk hjælp af 3F behandler vi fx også andre særlige kategorier af oplysninger om dig:

  • Oplysninger om helbredsmæssige forhold (fx. i faglige sager, hvor det har relevans, hvis du har et handicap, er i støttet beskæftigelse, eller hvor sygdom har betydning for dit ansættelsesforhold eller din ret til andre ydelser)
  • Oplysninger om sociale forhold
  • Oplysninger om politiske, religiøse, race eller etniske og seksuelle forhold
  • Oplysninger om strafbare forhold
  • Ovenstående oplysninger indgår som hovedregel kun i enkelte ansættelsesretlige sager.
Dataansvar

Forbundet 3F og din lokale 3F fagforening er dataansvarlige for behandling af dine personoplysninger.

Forbundet 3F og din lokale 3F fagforening er derfor ansvarlige for at sikre, at behandlingen af dine personoplysninger følger lovgivningen på området, som blandt andet handler om dine rettigheder. 

Se 3F's lokale fagforeninger
Kontaktoplysninger

Hvis du ønsker at vide mere om Forbundet 3F´s behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os på:

3F Kommunikationsafdeling
Kampmannsgade 4, 1604 København V
Mail: 3f@3f.dk eller 3fsecure@3f.dk
Telefon: 70 300 300

Har du spørgsmål eller ønsker du at vide mere om din lokale 3F fagforenings behandling af dine personoplysninger, kan du også kontakte din lokale 3F fagforening. Find kontaktoplysninger her.

Har du nogle spørgsmål om databeskyttelseslovgivningen kan du kontakte 3F´s databeskyttelsesrådgiver ved at sende en mail til dpo@3f.dk

Konsekvenser ved ikke at afgive ovenstående oplysninger 

Uden grundlæggende identifikationsoplysninger og dit personnummer er vi ikke i stand til at tilbyde dig medlemskab i 3F. 

Det er frivilligt, om du ønsker at gøre brug af vores rådgivning og hjælp med arbejdsretlige sager, men uden oplysninger om årsagen til opsigelse, arbejdsløshed, din ansættelseshistorik, eller dine følsomme oplysninger m.m., er vi ikke i stand til at yde dig optimal hjælp og rådgivning.

Opbevaring af dine oplysninger

Vi opbevarer dine oplysninger, så længe du er medlem af 3F, herunder så længe vi har et sagligt grundlag. 

Når du ikke længere er medlem af 3F, opbevarer vi oplysningerne, hvis vi har et sagligt grundlag herfor.  

Vi vil fx have et sagligt grundlag for at opbevare dine oplysninger i længere tid, hvis du har haft en arbejdsskadesag, en sag vedrørende brud på overenskomst, sager af principiel karakter eller andre tilfælde, hvor det er nødvendigt, at vi opbevarer dine oplysninger. 

Desuden er der tilfælde, hvor vi er pålagt at beholde oplysningerne i en lovgivningsmæssig fastsat periode. For eksempel opbevarer vi bogføringsmateriale, fx om betaling og fakturering af kontingent, efter principperne i bogføringsloven. 

Indsamling og videregivelse af dine oplysninger fra og til tredjeparter 

Alle oplysninger behandles fortroligt, og alle valgte og ansatte medarbejdere har tavshedspligt. Vi videregiver kun oplysninger i det omfang, vi er berettiget eller forpligtet til.  

Vi videregiver eller overlader fx dine personoplysninger til følgende modtagere, når det er nødvendigt eller hensigtsmæssigt for dig: 

  • Offentlige myndigheder 
  • Læger 
  • Tillidsvalgte 
  • FH og andre fagforbund 
  • A-kasser 
  • Bank- forsikrings- og pensionsselskaber 
  • Hoteller og konferencesteder 
  • Uddannelsesinstitutioner og eksterne undervisere 
  • Domstole og domstolslignende organer 
  • Arbejdsgivere og arbejdsgiverorganisationer 
  • Rådgivere, fx advokat, revisor, konsulentvirksomheder eller lignende, hvis det er nødvendigt for at hjælpe dig 
  • Databehandlere 

Databehandlere er eksterne private virksomheder eller offentlige myndigheder/institutioner, der udelukkende behandler oplysninger på vegne af og efter instruks fra 3F. 

Indsamling og videregivelse af personoplysninger med samtykke fra og til tredjeparter 

Du vil opleve, at vi nogle gange beder om dit samtykke til at behandle oplysninger om dig. Det vil være situationer, hvor der er brug for at behandle dine personoplysninger til andre formål end de formål, der er med dit medlemskab af fagforeningen. Hvis du fx gerne vil have et medlemskab af PlusKort, vil vi bede om dit samtykke til at videregive dine personoplysninger til PlusKort.  

Hvis vi har bedt om og du har givet dit samtykke til behandling af oplysninger om dig, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Det kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, som du finder ovenfor under punktet kontaktoplysninger. 

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, sker det ikke med tilbagevirkende kraft, så 3F´s behandling af dine personoplysninger vil være lovlig frem til det tidspunkt, hvor du trækker samtykket tilbage.

Brug af cookies - indsamling og videregivelse af personoplysninger 

Når du bruger 3f.dk, Mit3F og tilmelder dig nyhedsbreve eller bruger andre af vores selvbetjeningsløsninger fx Fagbladet 3F's app eller 3F Kursers app, samler vi fx personoplysninger om dig i følgende tilfælde: 

  • Når du tilmelder dig et nyhedsbrev, 
  • Når du tilmelder dig en begivenhed, konkurrence eller event 
  • Når du kontakter os og 
  • Når du giver samtykke til anvendelsen af cookies. 

Vi indsamler kun de oplysninger, vi behøver for at behandle din anmodning eller for at levere en serviceydelse. Når du afgiver dit samtykke til en behandling af dine personoplysninger, indsamler vi kun de personoplysninger, som du specifikt har samtykket til. 

Vi samarbejder med partnere indenfor sociale medier, annoncering og analyse, så vi kan optimere 3F´s markedsføring på sociale medier og andre websites, og gør i den forbindelse brug af tredjepartscookies, som du kan læse mere om her:  

Læs mere om tredjepartcookies på 3f.dk
Profilering 

Profilering er enhver form for automatisk behandling af personoplysninger, der består i at anvende personoplysninger til at evaluere bestemte personlige forhold vedrørende en fysisk person, navnlig for at analysere eller forudsige forhold vedrørende den fysiske persons arbejdsindsats, økonomiske situation, helbred, personlige præferencer, interesser, pålidelighed, adfærd, geografisk position eller bevægelser. 

Vi benytter profilering til at målrette indhold på 3f.dk og på Mit3F samt i vores nyhedsbreve. 

Læs mere om cookies på 3f.dk
Beskyttelse af dine personoplysninger 

3F opbevarer dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Vi har både tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, der har til formål at beskytte dine oplysninger mod, at de hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. 

Når vi videregiver dineoplysninger, anvender vi altid sikker kommunikation.

Vi anbefaler, at du bruger Mit3F, når du kommunikerer med os, og hvis du undtagelsesvist sender mails til os, at du ikke sender følsomme oplysninger, som fx personnummer og helbredsoplysninger til os på mail eller via SoMe og i øvrigt angiver så få personoplysninger som muligt i dine mails til os. 

Dine rettigheder 

Når vi behandler dine personoplysninger, har du følgende rettigheder: 

  • Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi har registreret samt en række yderligere oplysninger.

  • Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

  • Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

  • Ret til begrænsning af behandling

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle dine personoplysninger – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

  • Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod 3F´s behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger til direkte markedsføring.

  • Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet).

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Hvis du ønsker at bruge en eller flere af dine rettigheder, skal du kontakte 3F. Du kan skrive til persondata@3f.dk.

Klagemulighed 

Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du er velkommen til at kontakte os først, så vi kan undersøge, om vi kan komme dig i møde i forhold til det, som du er utilfreds med.  

Datatilsynets kontaktoplysninger er følgende: 

Datatilsynet 
Carl Jacobsens Vej 35 
2500 Valby 
Tlf. 33 19 32 00 
dt@datatilsynet.dk 
https://www.datatilsynet.dk 

Ændringer i 3F´s privatlivspolitik 

Denne privatlivspolitik vil blive opdateret og ændret med jævne mellemrum, når det er nødvendigt som følge af lov- og praksisændringer på databeskyttelsesområdet eller, når vores brug af nye teknologiske muligheder gør det nødvendigt.

Vi anbefaler derfor, at du løbende holder dig orienteret på vores hjemmeside. Hvis der sker større ændringer, vil vores medlemmer få direkte besked på Mit3F.

 

Dato for seneste ændring af privatlivspolitikken:
1. november 2025.

Medlem  Vi behandler personoplysninger om dig som led i vores aktiviteter som fagforening, fx i forbindelse med vores rådgivning og hjælp til dig som medlem. Vi behandler personoplysninger, når vi indgår, fornyer og håndhæver overenskomster og gennemfører kampagner og organiseringsprojekter.

Hvilke oplysninger indsamles og behandles?  

Vi indsamler oplysninger, der er nødvendige for at administrere dit medlemskab hos os, både i forbindelse med konkret medlemsrådgivning og i forbindelse med vores generelle medlemsservice og administration – herunder opkrævning af medlemskontingent, kursusaktiviteter, nyhedsbreve, konkurrencer, medlemstilbud, markedsføring, ved spørgeskemaundersøgelser mv. til brug for statistik, analyse og medlemsundersøgelser samt i forbindelse med fagforeningens generelle interessevaretagelse på arbejdsmarkedet.

Medlemsdata registreres og opdateres i Microsoft CRM Dynamics.

Fagbladet 3F benytter Peytz nyhedsbrevssystem til udsendelse af nyhedsbreve, mens e-mailkommunikation fra 3F udsendes via Agillic. Hvis du har sagt ja til nyhedsbreve, så benytter vi de medlemsoplysninger vi har registreret for at kunne tilpasse indhold i nyhedsbreve til dig. Vi indsamler også statistik om åbninger og klik for at kunne forbedre og målrette indhold i nyhedsbrevene. Hvis du har givet cookiesamtykke til det på 3f.dk, så registrerer vi også hvilke sider du har besøgt på 3f.dk med henblik på at kunne tilpasse indhold i nyhedsbreve fra 3F til dig.

SurveyXact, Agillic, Playable og Sitecore benyttes til udsendelse af spørgeskemaundersøgelser, medlemsundersøgelser, konkurrencer og øvrige formularer på 3f.dk. Vi informerer altid om, hvad de indtastede oplysninger bruges til ifm. en undersøgelse, konkurrence eller anden formular på 3f.dk. 

Dine oplysninger behandles også ved din tillidsrepræsentant med henblik på at sikre overholdelse af gældende overenskomster/kollektive aftaler, samt for at bistå dig i konkrete spørgsmål, der måtte opstå på din arbejdsplads.

De oplysninger vi behandler om dig, får vi primært 

  • i forbindelse med din indmeldelse  
  • når du tilmelder dig aktiviteter i foreningerne mv. 
  • når du svarer på medlemsundersøgelser 
  • når du bruger vores tjenester (vi indsamler oplysninger om de tjenester, som du bruger herunder, hvordan du bruger dem - se også vores cookiepolitik på hjemmesiden),  
  • hvis du vælger at følge et eller flere af vores kurser, som vi udbyder til vores medlemmer eller 
  • fra andre i forbindelse med varetagelsen af dine interesser som medlem hos os og som følge af overenskomstmæssige forpligtelser - herunder din arbejdsgiver, offentlige myndigheder eller lign.

Oplysninger vi behandler om dig, vil som udgangspunkt kun omfatte: 

  • Navn, adresse samt øvrige kontaktoplysninger 
  • Personnummer 
  • Fagforeningsmæssigt tilhørsforhold 
  • Uddannelse og efteruddannelse  
  • Erhvervserfaring, herunder nuværende og tidligere arbejdspladser også i forbindelse med uddannelse  
  • Lønoplysninger samt oplysninger om øvrige ansættelsesforhold (arbejdstid, anciennitet mv.) 
  • Evt. politisk tilhørsforhold (hvis du deltager i foreningens udvalg og politiske arbejde) 

Hvilke oplysninger, der kan være relevante at indsamle og behandle om dig, vil dog også være helt afhængigt af, hvordan dit medlemskab hos os forløber sig. En tvist eller en problemstilling på din arbejdsplads, som vi skal hjælpe dig med, kan således forudsætte indsamling af også følsomme oplysninger, herunder  

  • Helbredsmæssige forhold 
  • Sociale forhold 
  • Strafbare forhold, hvis konkret sag herom 
  • Andre personlige og fortrolige forhold såsom familiemæssige forhold, økonomiske forhold  

Fagbladet 3F er et journalistiske medie, der er medlem af Danske Medier og tilmeldt Pressenævnet. De medlemscases, som Fagbladet 3F bringer, er baseret på samtykke fra medlemmet. 

 

Retsgrundlaget for behandlingen? 

Vi vurderer, at vi som forening har en legitim og saglig grund til at behandle dine medlemsoplysninger med henblik på at kunne administrere dit medlemskab og servicere dig på bedst mulig vis og med henblik på at kunne sikre opfyldelse af de gældende arbejdsretlige forpligtelser og rettigheder, herunder gældende overenskomster, lokalaftaler, ansættelsesaftaler og ansættelsesretlige love – både i forhold til dig og vores øvrige medlemmer.  

Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med de følgende regler: 

  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt 
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at overholde en retlig forpligtelse 
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at forfølge en berettiget interesse, medmindre hensynet til den registreredes interesser går forud herfor 
  • databeskyttelseslovens § 8, stk. 2 og 3, hvorefter der kan ske behandling af oplysninger om strafbare forhold, hvis det er nødvendigt til varetagelse af en berettiget interesse, og hvis denne interesse klart overstiger hensynet til den registrerede, ligesom der kan ske videregivelse hvis det sker til varetagelse af interesser der klart overstiger de hensyn, der begrunder hemmeligholdelse, og 
  • databeskyttelseslovens § 10, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger til brug for statistiske eller videnskabelige undersøgelser af væsentlig samfundsmæssig betydning 
  • databeskyttelseslovens § 12, stk. 1 og 2, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger til brug for varetagelse af arbejdsretlige forpligtelser, eller hvis det er for at forfølge en berettiget interesse, der udspringer af lov eller kollektiv overenskomst 

Det er desuden vores vurdering, at vi kan behandle oplysning om dit CPR-nummer (fortrolig oplysning) efter databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 4. 

 

Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse 

Vi behandler primært dine oplysninger efter databeskyttelseslovens § 12, fordi det er nødvendigt for at overholde vores arbejdsretlige forpligtelser og forfølge dine retskrav og interesser, der udspringer af anden lovgivning og kollektive overenskomster. 

Dog foretages der også behandlinger, fordi det er nødvendigt for at administrere dit medlemskab bedst muligt, herunder yde den service, der forventes, og for at forfølge eventuelle interesser i henhold til øvrige arbejdsretlige aftaler.  

Det er i den forbindelse vores vurdering, at vores legitime interesse i at kunne administrere dit medlemskab, at kunne på dine (og andre medlemmers) vegne forfølge retskrav i henhold til de arbejdsretlige forpligtelser og ansættelsesretlige regler, at sikre overholdelse af gældende lokale aftaler og overenskomster samt at kunne overholde vores egne arbejdsretlige forpligtelser i forhold til arbejdsgiver, overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles.  

Du har i forhold til vores behandling, der er baseret på en legitim interesse, imidlertid mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. mere under punktet Dine rettigheder. 

Ikke medlem omfattet af 3F-overenskomst  Vi er forhandlings- og påtaleberettigede i forhold til overenskomsterne og indsamler derfor oplysninger, som er nødvendige for at sikre, at de gældende overenskomster overholdes i forbindelse med fastlæggelsen af bl.a. dine ansættelsesbetingelser – herunder din løn og dine arbejdstider, hvis din ansættelse er omfattet af overenskomsterne. 

Hvilke oplysninger indsamles og behandles? 

Vi er forhandlings- og påtaleberettigede i forhold til overenskomsterne og indsamler derfor oplysninger, som er nødvendige for at sikre, at de gældende overenskomster overholdes i forbindelse med fastlæggelsen af bl.a. dine ansættelsesbetingelser – herunder din løn og dine arbejdstider, hvis din ansættelse er omfattet af overenskomsterne.  

Til brug for vores arbejde indhenter vi bl.a. lister over ansatte (medlemmer såvel som ikke-medlemmer) omfattet af overenskomsten på de enkelte arbejdspladser og også vagtaftaler/vagtformer. Desuden behandler vi oplysninger i forbindelse med individuelle samt generelle lønforhandlinger for alle ansatte omfattet af overenskomsten med henblik på at sikre overholdelse heraf 

Oplysningerne videregives af arbejdsgiver til den forhandlingsberettigede forening (lokale fagforening) eller indhentes af tillidsrepræsentanten på den enkelte arbejdsplads og udveksles med fagforeningen af hensyn til sikring af overholdelse af gældende overenskomster mv. Dine oplysninger behandles derfor også af tillidsrepræsentanten på din arbejdsplads. 

Oplysningerne kan omfatte 

  • Fulde navn 
  • Personnummer 
  • Tjenestested 
  • Stilling/titel 
  • Arbejdstider  
  • Lønoplysninger 

 

Retsgrundlaget for behandlingen 

Vi vurderer, at vi som forening har en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger, når det er nødvendigt med henblik på at sikre, at de gældende overenskomster overholdes. 

Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med de følgende regler: 

  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt 
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at overholde en retlig forpligtelse 
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at forfølge en berettiget interesse, medmindre hensynet til den registreredes interesser går forud herfor 
  • databeskyttelseslovens § 12, stk. 1 og 2, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger til brug for varetagelse af arbejdsretlige forpligtelser, eller hvis det er for at forfølge en berettiget interesse, der udspringer af lov eller kollektiv overenskomst 

 

Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse 

Vi behandler primært dine oplysninger efter databeskyttelseslovens § 12, fordi det er nødvendigt for at overholde vores arbejdsretlige forpligtelser og for at forfølge dine og vores øvrige medlemmers legitime interesser, der udspringer af anden lovgivning og kollektive overenskomster. 

Det er vores vurdering, at vores legitime interesser i at forfølge krav og legitime interesser, der udspringer af øvrige arbejdsretlige aftaler, samt for at administrere henvendelser, overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles, men du har mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere under punktet Dine rettigheder. 

Ikke medlem  Vi behandler oplysninger om personer, der har været i kontakt med 3F uden at være medlem af 3F. I disse tilfælde behandler vi de oplysninger om dig, som du har givet os eller selv har offentliggjort fx i forbindelse med din udfyldelse af formularer eller ved accept af cookies. 

Hvilke oplysninger indsamles og behandles?  

Hvis du i øvrigt har haft kontakt til 3F – herunder til en af vores lokale fagforeninger eller til Fagbladet 3F – det kan være, du har kontaktet os med en generel forespørgsel eller du abonnerer på vores nyhedsbrev uden at være medlem – vil vi alene behandle de helt konkrete oplysninger relateret til denne kontakt.  

Har du henvendt dig til os med en generel forespørgsel, vil oplysningerne, der behandles, afhænge af, hvilket medie du har anvendt, og hvad din forespørgsel drejer sig om.

Har du tilmeldt dig vores nyhedsbreve, vil vi behandle dit navn og din mailadresse ligesom vi indsamler statistik om åbninger og klik for at kunne forbedre og målrette indhold i nyhedsbrevene. Hvis du har givet cookiesamtykke til det, så registrerer vi også hvilke sider du har besøgt på 3f.dk med henblik på at kunne tilpasse indhold i nyhedsbreve til dig.

Har du deltaget i en konkurrence, vil vi behandle dit navn og din mailadresse og telefonnummer og kontakte dig, hvis du vinder. Hvis du har givet samtykke til det, vil vi ligeledes sende dig nyheder og informationer på mail.

Hvis du har ansøgt om at blive medlem enten via vores hjemmeside eller gennem videregivelse af oplysninger til en medarbejder, behandler vi de oplysninger du har afgivet med det formål at kunne melde dig ind:

  • Navn
  • CPR-nummer
  • Adresse
  • Kontaktoplysninger som e-mail og telefonnummer
  • Betalingstype og oplysninger herom
  • Type af medlemskab

For at kunne melde dig ind i fagforeningen, har vi brug for yderligere oplysninger for at kunne melde dig ind:

  • Arbejdspladssted
  • Arbejdstimer
  • Navn på nuværende fagforening ved overflytning til anden fagforening 

 

Retsgrundlaget for behandlingen 

Vi vurderer, at vi som forening har en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger, med henblik på at kunne håndtere dine henvendelse og også eventuelle abonnementer. 

Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at forfølge en berettiget interesse, medmindre hensynet til den registreredes interesser går forud herfor. 

Du har imidlertid mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. mere under punktet Dine rettigheder.

Er du tilmeldt vores nyhedsbrev, vil oplysningerne blive behandlet i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger med dit samtykke. Du har altid mulighed for at tilbagekalde dit samtykke i de enkelte nyhedsbreve.

Tredjepart  Vi behandler oplysninger om dig, som tredjepart, hvis dine oplysninger indgår i et andet medlems faglige sag. Det kan være som kollega, leder eller lignende. Ofte vil vi i disse situationer ikke have dine kontaktoplysninger, da de oplysninger, vi modtager om dig kan være sporadiske oplysninger fra medlemmer som en del af en faglig sag. 

Hvilke oplysninger indsamles og behandles? 

Hvis et af vores medlemmer anmoder om vores bistand vedrørende en konkret sag, kan vi i forbindelse med vores oplysning af sagen eventuelt modtage oplysninger om dig, hvis du indgår i sagen som tredjepart. Det kan være, at du er familiemedlem, eller at du er/har været kollega til eller leder for vores medlem.  

Oplysningerne kan – afhængig af sagen og din relation til vores medlem – omfatte identitets- og kontaktoplysninger samt din familiemæssige/ arbejdsmæssige/ professionelle relation til vores medlem, samt oplysninger om dine sociale forhold/ helbredsmæssige forhold / erhvervsmæssige forhold.  

 

Retsgrundlaget for behandlingen 

Vi vurderer, at der foreligger en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger, når det er nødvendigt med henblik på at kunne fastlægge vores medlems retskrav, samt for at overholde vores arbejdsretlige forpligtelser og forfølge vores medlemmers legitime interesser.  

Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med de følgende regler: 

  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt 
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at overholde en retlig forpligtelse 
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at forfølge en berettiget interesse, medmindre hensynet til den registreredes interesser går forud herfor 
  • databeskyttelseslovens § 8, stk. 2 og 3, hvorefter der kan ske behandling af oplysninger om strafbare forhold, hvis det er nødvendigt til varetagelse af en berettiget interesse, og hvis denne interesse klart overstiger hensynet til den registrerede, ligesom der kan ske videregivelse hvis det sker til varetagelse af interesser der klart overstiger de hensyn, der begrunder hemmeligholdelse, og 
  • databeskyttelseslovens § 12, stk. 1 og 2, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger til brug for varetagelse af arbejdsretlige forpligtelser, eller hvis det er for at forfølge en berettiget interesse, der udspringer af lov eller kollektiv overenskomst 

Det er desuden vores vurdering, at vi kan behandle oplysning om dit CPR-nummer (fortrolig oplysning) efter databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 4.  

 

Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse 

Vi behandler primært dine oplysninger efter databeskyttelseslovens § 12, fordi det er nødvendigt for at overholde vores arbejdsretlige forpligtelser og forfølge vores medlemmers legitime interesser, der udspringer af anden lovgivning eller kollektive overenskomster samt af øvrige ansættelses-/arbejdsretlige aftaler.  

Det er i den forbindelse vores vurdering, at vores legitime interesse i at kunne på vores medlemmers vegne forfølge retskrav i henhold til de ansættelsesretlige regler, gældende ansættelsesaftaler, gældende lokale aftaler og gældende overenskomster samt at kunne overholde vores egne arbejdsretlige forpligtelser i forhold til de involverede arbejdsgivere og modparter i øvrigt, overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles.  

Du har imidlertid mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere under punktet Dine rettigheder. 

 

Har du ansøgt om fondsmidler?  

Hvilke oplysninger indsamles og behandles? 

Vi indsamler oplysninger, som er nødvendige for at behandle din fondsansøgning – herunder vurdere dit behov og din begrundelse op imod andre ansøgere. Hvilke oplysninger, der kan være relevante at indsamle og behandle, vil være helt afhængig af, hvad der danner baggrund for din ansøgning, og dermed hvilke oplysninger du sender ind til os. 

Oplysninger kan blandt andet omfatte: 

  • Identifikations- og kontaktoplysninger 
  • Personnummer.  
  • Helbredsmæssige forhold 
  • Politisk og fagforeningsmæssigt tilhørsforhold 
  • Sociale forhold 
  • Strafbare forhold (hvis hvidvaskkontrol giver anledning dertil) 
  • Andre personlige og fortrolige forhold såsom familiemæssige forhold og økonomiske forhold mv. 

 

Retsgrundlaget for behandlingen 

Vi vurderer, at vi ved som forening har en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger med henblik på at kunne administrere fondsansøgningen og forsvare os mod eventuelle krav baseret på indsigelser mod behandlingen af fondsansøgningen, og også for at overholde gældende fondsregler samt bogførings- og regnskabsregler  

Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med de følgende regler: 

  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at overholde en retlig forpligtelse 
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at forfølge en berettiget interesse, medmindre hensynet til den registreredes interesser går forud herfor 

Det er desuden vores vurdering, at vi kan behandle oplysning om dit CPR-nummer (fortrolig oplysning) efter databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 4. 

 

Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse 

En del af vores behandling er baseret på artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af hensyn til at forfølge en berettiget interesse. Det er i den forbindelse vores vurdering, at vores legitime interesse i at kunne administrere fondsansøgningen og forsvare os mod eventuelle krav baseret på indsigelser mod behandlingen af fondsansøgningen, overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles.  

Du har imidlertid mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere punktet Dine rettigheder.

Ansøger til fondsmidler  Vi behandler oplysninger om dig, hvis du søger om fondsmidler.

Hvilke oplysninger indsamles og behandles? 

 Vi indsamler oplysninger, som er nødvendige for at behandle din fondsansøgning – herunder vurdere dit behov og din begrundelse op imod andre ansøgere. Hvilke oplysninger, der kan være relevante at indsamle og behandle, vil være helt afhængig af, hvad der danner baggrund for din ansøgning, og dermed hvilke oplysninger du sender ind til os.

Oplysninger kan blandt andet omfatte:

  • Identifikations- og kontaktoplysninger
  • Personnummer. 
  • Helbredsmæssige forhold
  • Politisk og fagforeningsmæssigt tilhørsforhold
  • Sociale forhold
  • Strafbare forhold (hvis hvidvaskkontrol giver anledning dertil)
  • Andre personlige og fortrolige forhold såsom familiemæssige forhold og økonomiske forhold mv.

 

Retsgrundlaget for behandlingen

Vi vurderer, at vi ved som forening har en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger med henblik på at kunne administrere fondsansøgningen og forsvare os mod eventuelle krav baseret på indsigelser mod behandlingen af fondsansøgningen, og også for at overholde gældende fondsregler samt bogførings- og regnskabsregler 

Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med de følgende regler:

  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at overholde en retlig forpligtels
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at forfølge en berettiget interesse, medmindre hensynet til den registreredes interesser går forud herfor

Det er desuden vores vurdering, at vi kan behandle oplysning om dit CPR-nummer (fortrolig oplysning) efter databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 4.

 

Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse

En del af vores behandling er baseret på artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af hensyn til at forfølge en berettiget interesse. Det er i den forbindelse vores vurdering, at vores legitime interesse i at kunne administrere fondsansøgningen og forsvare os mod eventuelle krav baseret på indsigelser mod behandlingen af fondsansøgningen, overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles. 

Du har imidlertid mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere punktet Dine rettigheder.

Underviser eller kursist  Vi behandler oplysninger om dig, hvis du underviser eller deltager som kursist, når vi afholder kurser. 

Hvilke oplysninger indsamles og behandles? 

Vi indsamler oplysninger, der er nødvendige for at administrere din kursus-/arrangementsdeltagelse, herunder for at håndtere tilmelding og afvikling af kurset/arrangementet (fx. til at bekræfte din tilmelding og udarbejde deltagerliste, navneskilte, fremmødetjek, evalueringer mv), samt for at kunne definere deltager-målgrupper og sende elektronisk og/eller fysisk materiale til deltagerne, og endelig i forhold til reservation af kursusstedet og dialog med kursusstedet om den nærmere afvikling af kurset. 

Oplysninger bliver kun indsamlet fra dig og kan blandt andet omfatte: 

  • Identifikations- og kontaktoplysninger 
  • Personnummer 
  • Arbejdsplads (rolle og ydernummer) 
  • Særlige fødevarepræferencer 
  • Betalingsoplysninger 

 

Retsgrundlaget for behandlingen 

Vi vurderer, at vi som forening har en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger med henblik på at kunne yde behørig service og administrere og afvikle vores kurser/arrangementer på den mest hensigtsmæssige måde ved bl.a. at behandle fødevarepræferencer, deltagerlister og målgrupper, samt for at overholde gældende bogførings- og regnskabsregler. 

Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med de følgende regler: 

  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at overholde en retlig forpligtelse 
  • databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at forfølge en berettiget interesse, medmindre hensynet til den registreredes interesser går forud herfor 

 

Vores legitime interesser og din mulighed for at gøre indsigelse 

Vores behandling af dine oplysninger er bl.a. baseret på databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse), fordi vi forfølger såvel dine som vores egne legitime interesser i at kunne yde behørig service og administrere og afvikle vores kurser på den mest hensigtsmæssige måde ved bl.a. at behandle fødevarepræferencer, deltagerlister og målgrupper. 

Det er i den forbindelse vores vurdering, at vores legitime interesse heri, overstiger din interesse i, at dine oplysninger ikke behandles, men du har mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere under punktet Dine rettigheder. 

Modtager af nyhedsbreve fra 3F og Fagbladet 3F og bruger af Fagbladet 3F's app og 3F Kursers app Vi behandler oplysninger om dig, når du tilmelder dig nyhedsbreve fra 3F eller fra Fagbladet 3F, og når du bruger Fagbladet 3F's app eller 3F Kursers app.

Hvilke oplysninger indsamles og behandles?  

Hvis du i øvrigt har haft kontakt til 3F – herunder til en af vores lokale fagforeninger eller til Fagbladet 3F – det kan være, du har kontaktet os med en generel forespørgsel eller du abonnerer på vores nyhedsbrev uden at være medlem – vil vi alene behandle de helt konkrete oplysninger relateret til denne kontakt.  

Har du henvendt dig til os med en generel forespørgsel, vil oplysningerne, der behandles, afhænge af, hvilket medie (fx hjemmeside eller app) du har anvendt, og hvad din forespørgsel drejer sig om. Har du fx tilmeldt dig vores nyhedsbreve, vil vi behandle dit navn og din mailadresse, ligesom vi indsamler statistik om åbninger og klik for at kunne forbedre og målrette indhold i nyhedsbrevene.

Fagbladet 3F benytter Peytz mailingsystem til at udsende nyhedsbreve, mens e-mailkommunikation fra 3F bliver sendt ud via Agillic.

 

Retsgrundlaget for behandlingen 

Vi vurderer, at vi som forening har en legitim og saglig grund til at behandle dine personoplysninger, med henblik på at kunne håndtere dine henvendelse og også eventuelle abonnementer. 

Det er derfor vores vurdering, at vi kan behandle dine oplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at forfølge en berettiget interesse, medmindre hensynet til den registreredes interesser går forud herfor. 

Du har imidlertid mulighed for at gøre indsigelse mod, at vores interesser overstiger din interesse i, at der ikke sker behandling af dine oplysninger, jf. nærmere under punktet Dine rettigheder. 

Er du tilmeldt vores nyhedsbrev, vil oplysningerne blive behandlet i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a, hvorefter der kan ske behandling af personoplysninger med dit samtykke. Du har altid mulighed for at tilbagekalde dit samtykke i de enkelte nyhedsbreve.. 

Sociale platforme

3F benytter, som mange andre organisationer, sociale medier til at kommunikere i mange forskellige sammenhænge.

Du skal være opmærksom på, at 3F deler dataansvar med Meta (Facebook, Messenger, Instagram), LinkedIn, Youtube, Vimeo, Soundcloud og Reddit som vi anvender i forbindelse med vores arbejde i 3F. Du skal derfor være opmærksom på, at disse kan registrere dine personoplysninger, når du kommunikerer med 3F. Vi opfordrer dig derfor til at læse disses betingelser og vilkår samt privatlivspolitik grundigt, inden du afgiver personoplysninger. 

Henvendelser og personoplysninger på sociale medier 

3F bruger de sociale medier til at kommunikere i mange forskellige sammenhænge, og vi har derfor fastlagt nogle retningslinjer for, hvordan vi bruger de sociale medier.

Vi synes det er vigtigt, at du ved, hvad du skal være særligt opmærksom på fx i forhold til, hvilke informationer, der bliver delt, tilsendt og givet til os på og fra disse platforme.

Vi fraråder, at du opslår, deler eller sender os både egne og andres personoplysninger, herunder særligt følsomme personoplysninger og lignende følsom information på sociale medier og i beskedfunktioner som fx Facebook Messenger eller i kommentarer på fx Facebook eller Instagram. 

Ved følsomme personoplysninger forstås personoplysninger om: 

  • Race eller etnisk oprindelse 
  • Politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning 
  • Medlemskab af fagforening 
  • Genetiske og biometriske data 
  • Helbredsoplysninger 
  • Seksuelle forhold eller seksuel orientering. 

Beskeder og opslag der indeholder følsomme personoplysninger, kan vi være forpligtet til at slette, da vi ikke har mulighed for at beskytte de data, som du deler med os på sociale medier. På samme måde kan der være andre almindelige personoplysninger, som vi sletter, hvis vi vurderer, at oplysningerne kan udgøre en risiko for den eller de personer, oplysningen vedrører. 

Vi sletter altid beskeder og opslag med fx medlemsnummer og personnumre, men vær opmærksom på, at disse beskeder stadig kan være synlige hos dig og, at de stadig vil kunne være opbevaret og gemt hos det sociale medie, hvor vi kommunikerer med dig.

Det vil sige, at de kan være slettet fra vores indbakke på sociale medier, men ikke fra din. Det skal du selv sørge for at gøre. 

Af samme grund sagsbehandler vi heller ikke på sociale medier.

 

Statistik og analyser 

Når du benytter sociale medier, herunder når du besøger 3F's profiler og sider, registrer platformen oplysninger om din aktivitet.

Disse oplysninger kan benyttes til, at det sociale medie udarbejder statistikker, som bliver stillet til rådighed for 3F over de besøgende på vores profiler og sider.

3F har kun adgang til de færdige statistikker og analyser og dermed ikke til de data der ligger til grund herfor.

Du kan læse mere om fx Facebooks håndtering af data i forbindelse med statistikker og analyser (Facebook Indblik) her:
https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum 

 

Målretning og betalt annoncering på sociale medier 

De fleste sociale medier gør det muligt for virksomheder og organisationer med flere, via betaling at målrette indhold til bestemte personer baseret på de oplysninger, som de selv afgiver til platformens systemer eller de oplysninger platformen registrerer, når platformen og tilknyttede services benyttes. 

3F prøver også at målrette kommunikationen og gør derfor også brug af betalt annoncering på de sociale medier samt statistikker og analyser, som er udarbejdet af de sociale medier for at kunne målrette vores kommunikation til de personer, som vi dermed har en formodning om har interesse for vores indhold, medlemskab, mærkesager etc. 

De målretningsparametre, der stilles til rådighed, er fx geografisk placering, køn, jobtitel osv.

Målretning af indhold kan også baseres på informationer fra fx cookies og lignende små kodebidder, der er indlagt på 3f.dk og tilhørende temasider. 

Ved indhold, hvor vi i 3F betaler de sociale medier for at målrette vores indhold, vil platformen altid selv angive det som ’sponsoreret’, ’betalt’ eller lignende, når du møder det. Du vil oftest have mulighed for at skjule sponsoreret indhold, når du møder det. Du kan læse mere om, hvordan Facebook håndterer data og forholder sig til GDPR her: https://www.facebook.com/business/gdpr 

Hvis du har spørgsmål til målretning eller sponsoreret indhold fra 3F, så er du altid velkommen til at skrive til os. 

Cookies 

Cookies gør det muligt for os og tredjeparter at følge med i bestemte dele af din brug af vores hjemmesider sådan, at din brug af hjemmesiderne passer bedst muligt til dig. 

Brugen af cookies finder sted på grundlag af dit samtykke. Vi benytter Cookiebot til at indsamle og administrere brugersamtykke til cookies. Vi gemmer dine cookieindstillinger i 1 år, hvorefter du bliver bedt om at afgive et nyt cookiesamtykke, når du besøger vores hjemmesider.

Cookies har forskellige levetider. Levetiden beregnes ud fra dit seneste besøg på hjemmesiden. Når cookiens levetid udløber, bliver den automatisk slettet. Alle vores cookies' levetid fremgår af vores cookiedeklaration.

Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke på cookiedeklarationen 3f.dk/cookie

Se hele vores cookiepolitik på Cookiepolitik


Masser af fordele med 3F Som medlem af 3F får du mange gode fordele og rabatter:
  • Rabat på dine forsikringer
  • Rabat i mere end 1.300 butikker og webshops
  • Fri adgang til 3F Superliga
Kontakt