Bygge-, Jord- og Miljøarbejdernes Fagforening
Om 3F BJMF 3F Bygge-, Jord-, og Miljøarbejdernes Fagforening, BJMF, består af en række tidligere selvstændige fagforeninger.

  • Fagforeningen har ca. 9.000 medlemmer fordelt over mange forskellige brancher og arbejdspladser.
  • Fagforeningen har en faglig afdeling, der er organiseret i en Byggegruppe og Servicegruppe.
  • Fagforeningen har en fagligt funderet a-kasse.
  • Fagforeningen udgiver medlemsbladet Fagligt Fokus. 
Bestyrelse, love og generalforsamling i BJMF

Bestyrelsen i BJMF pr. 22. april 2023

DAGLIG LEDELSE (vælges for to år)

  • Claus Westergreen, formand (på valg i lige år)
  • Carsten B. Hansen, formand for byggegruppen (valgt på Byggegruppens generalforsamling i lige år)
  • Rasmus Bredde, formand for Servicegruppen. (på valg i ulige år. Valgt for 2 år på Servicegruppens generalforsamling)
  • Dennis Birger Hejl, a-kasseleder (på valg i lige år)
  • Jesper Palmelund, kasserer (valgt for to år på generalforsamlingen ulige år)

VALGT AF BYGGEGRUPPENs generalforsamling 22. april 2023

  • Helga Matthiasen (tømrer)
  • Jesper Weihe (struktør og beton)
  • Jon Vesterby (tømrer)
  • Jonas Andersen (murer)
  • Jonas Brynnum (tømrer)
  • Kasper Kraiberg (struktør og beton)
  • Lars Lindgaard (murer)
  • Lars Peter Jensen (murerarbejdsmand)
  • Louis Jacobsen (murer)
  • Rasmus Damm (tømrer)
  • Rune Thor Nielsen (tagpap)
  • Thomas Greve (tømrer)

VALGT AF SERVICEGRUPPENs generalforsamling 22. april 2023

  • Bolette Rose Jørgensen (snedker & nichefag)
  • Claus Bülow TMF (offentligt ansat gartner)
  • Jimmy Andresen (TMF)
  • Line Enggaard Isen (privatansat gartner)
  • Nicolai With Pedersen (TMF)
  • Poul Dreyer Andel (forsyning & industri)

VALGT AF BJMF-UNGDOM

  • Rasmus Svalgaard

Ordinær generalforsamling i 3F BJMF afholdt lørdag den 22. april 2023

Valg:

  • Kasserer Jesper Palmelund genvalgt for to år uden modkandidater
  • Formand for Servicegruppen Rasmus Bredde, genvalgt for to år uden modkandidater
  • Fanebærer: Sonny Andersen, genvalgt for to år
  • Bilagskontrollant: Thorbjørn Hansen genvalgt for to år
  • Billagskontrollantsuppleant: Erik Jørgensen valgt for to år

Se den samlede bestyrelse

Vedtagne dokumenter:

Vedtagne forslag:

 

Vedtægter for BJMF 2023
Mere om BJMF
  • At organisere alle lønmodtagere, lærlinge og ungarbejdere indenfor Fagligt Fælles Forbunds (3Fs) organisationsområde, der er beskæftiget indenfor fagforeningens organisatoriske område, jf. § 2.
  • At oprette og vedligeholde overenskomster, samt sikre at de overholdes.
  • At arbejde for bedre løn- og arbejdsforhold, herunder arbejde for et sikkert og sundt arbejdsmiljø, samt sikre en tidssvarende erhvervs- og efteruddannelse af høj kvalitet og bedre levevilkår.
  • At arbejde for solidaritet mellem alle arbejdere og undertrykte, nationalt og internationalt.
  • Gennem faglige og politiske aktiviteter at påvirke samfundet i en social retfærdig bæredygtig retning og på et demokratisk socialistisk grundlag.
Bygge-, Jord-, og Miljøarbejdernes fagforening organiserer:
  • Anlægs- og bygningskonstruktører
  • Alutømrere
  • Brolæggersvende- og arbejdsmænd
  • Byggemontageteknikere
  • Bygningssnedkere
  • Forsyningsarbejdere
  • Forst-, ren- og vedligeholdsarbejdere i staten
  • Gartnere
  • Glarmestersvende
  • Isoleringsarbejdere
  • Jord- og betonarbejdere
  • Kabelarbejdere
  • Kommunale specialarbejdere
  • Linoleum- og gulvlæggere
  • Maskinsnedkere
  • Møbelsnedkere
  • Modelsnedkere
  • Murerarbejdsmænd
  • Murere
  • Orgelbyggere
  • Ortopædister
  • Portefølgemagere
  • Sadelmagere
  • Skibssnedkere
  • Specialarbejdere i By & Havn
  • Stenhuggere
  • Stukatører
  • Tagpaparbejdere
  • Tapetserere
  • Tækkemænd
  • Tømrere
  • Træindustriarbejdere
Bygge-, Jord-, og Miljøarbejdernes fagforening

2006
BJMF bliver stiftet af syv københavnske fagforeninger: Jord- og Betonarbejdernes fagforening, Murersvendenes fagforening af 1919, Gartnernes fagforening, Miljø-, Energi-, og Forsyningsarbejdernes fagforening, Isoleringsarbejdernes fagforening, Tagpaparbejdernes fagforening og Murerarbejdsmændenes fagforening.

1. januar 2011
Træ-Industri-Byg afd. 9 København bliver lagt sammen med BJMF.

1. december 2012
Fagforeningshuset i Trekronergade bliver solgt og hele fagforeningen flytter sammen på Mølle Allé 26, Valby. 

Byggegruppen

Byggegruppens bestyrelse efter generalforsamlingen 23. april 2024

  • Carsten B. Hansen, formand for byggegruppen (på valg i lige år) - genvalgt
  • Claus Christophersen – nyvalgt
  • Helga Matthiasen – genvalgt
  • Jette Færch – nyvalgt
  • Jon Vesterby – genvalgt
  • Jonas Andersen – genvalgt
  • Jonas Brynnum – genvalgt
  • Kasper Krejberg – genvalgt
  • Lars Lindgaard – genvalgt
  • Louis Jacobsen – genvalgt
  • Michael de Gier – nyvalgt
  • Rune Thor Nielsen - genvalgt
  • Stefan Bugge - nyvalgt

Suppleant:
Brancherne supplerer selv fra egne fag
Byggegruppens love

Generalforsamling i fagforeningens Byggegruppe

Tirsdag den 23. april 2024 på Mølle Allé 26, 2500 Valby

Program:

  • 16.30 – Mad
  • 17.00 – OK25 debat med Forbundets byggegruppeformand Claus von Elling
  • 18.00 – Generalforsamling

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent og stemmeudvalg, samt godkendelse af forretningsorden
  2. Beretning
  3. Valg ifølge lovene
    a) Valg af Formand (for 2 år)
    Carsten Bansholm Hansen - genopstiller

    b) Valg af bestyrelsesmedlemmer til fagforeningens bestyrelse (for 1 år)
    Bestyrelsens forslag:
    Michael de Gier - nyvalg
    Helga Matthiasen - genopstiller
    Jette Færch - nyvalg
    Jonas Brynnum - genopstiller
    Jon Vesterby - genopstiller
    Jonas Andersen - genopstiller
    Kasper Krejberg - genopstiller
    Claus Christophersen – nyvalg
    Lars Lindgaard - genopstiller
    Louis Jacobsen - genopstiller
    Rune Thor Nielsen - genopstiller
    Stefan Bugge - nyvalg

    c) Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer til byggegruppens bestyrelse
    Byggegruppens bestyrelse består af ovenstående, samt et bestyrelsesmedlem fra de klubber der ikke er repræsenteret ovenfor og som er en del af BJMF’s vedtægter bilag A og som lever op til BJMF’s vedtægter §14 stk. 3

    d) Valg af suppleanter til bestyrelsesmedlemmer
    Bestyrelsens forslag:
    Klubberne selvsupplere i valgperioden.
  4. Indkommende forslag
  5. Eventuelt

Ved tilmelding vil der være tolkning til polsk, rumænsk og italiensk. 

Download Indkaldelse og dagsorden (pdf)

Beretning fra byggegruppens bestyrelse
Byggegruppens love 2023

Den 2-årige overenskomstaftale mellem 3F Byggegruppen og DI Byggeri giver satsstigninger  pr. 1. maj 2023 og pr. 1. januar 2024

Find alle stigningerne i pjecen OK23 (pdf)

Satsstigninger i byggeriet 2023/2024

Gennemsnit tilsammenløn den 1. august 2023

Dansk Arbejdsgiverforenings netstat/lønstatistik.
Her finder du seneste timelønninger for arbejde i Hovedstaden

Please find the latest wages for work in the capitol region

Murerarbejde nr. 711210 
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 236,07  

Jord og Beton (Byggefolk) nr. 931340
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 195,85  

Jord og Beton (Anlæg) nr. 931290 
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 212,84  

Tagdækning nr. 7121
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 229,51

Brolægger nr. 711220
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 225,27  

Nedriver nr. 931390
Direkte løn inkl. pension m.v.– 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 191,11  

Kabelarbejder nr. 931230
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 188,79   

Tømrer- og snedkerarbejde, byggeri nr. 711510
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 222,60 

Isolatør, byggeri nr. 712400
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 211,73  

Gulvlægger nr. 712200
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 219,04

Entreprenørmaskinførerarbejde nr. 834200
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 208,03  

Glarmesterarbejde nr. 7125
Direkte løn inkl. pension m.v. – 8,15% pension/sundhedsordning = kr. 212,97  

Tjek lønsedlen og se om du har fået de stigninger, der er gældende pr. 1.1. 2022

Se skema: Betaling for køretid i firmabil (pdf)

Se skema: Betaling inkl. køretid (pdf)

Find din overenskomst for perioden 2023-2025
Asfaltoverenskomsten. 3F/Asfaltindustrien
Bygge- og Anlægsoverenskomsten. 3F/DI
Bygge- og Anlægsoverenskomsten. 3F/Dansk Håndværk
Bygningsoverenskomsten. 3F/DI
Glasoverenskomsten. 3F/Glarmesterlauget
Gulvoverenskomsten. 3F/DI
Isoleringsoverenskomsten 3F/DI
Jord- og Betonoverenskomsten Kbh., Frederiksberg, Amager. BJMF/DI
Mureroverenskomsten. 3F/DK
Murermandsoverenskomsten Kbh., Frederiksberg. BJMF/DI
Faglige klubber indenfor byggeriet

Kontakt til klubben

Bestyrelsesmedlemmer

Lungefunktion blandt isoleringsarbejdere/isolatører

Mødekalender for Murerbrancheklubben 2024

  • Landsmøde, fredag og lørdag den 12. og 13. april 2024
  • Bestyrelsesmøde, tirsdag den 23. april 2024 kl. 16.00
  • Bestyrelsesmøde, tirsdag den 21. maj 2024 kl. 16.00
  • Bestyrelsesmøde, tirsdag den 25. juni 2024 kl. 16.00

Sommerferie

  • Bestyrelsesmøde, tirsdag den 27. august 2024 kl. 16.00
  • Bestyrelsesmøde, tirsdag den 24. september 2024 kl. 16.00
  • Bestyrelsesmøde, tirsdag den 22. oktober 2024 kl. 16.00
  • Bestyrelsesmøde, tirsdag den 19. november 2024 kl. 16.00
  • Generalforsamling, lørdag den 23. november 2024
  • Bestyrelsesmøde, tirsdag den 10. december 2024 kl. 16.00

Murerbrancheklubbens bestyrelse

Valgt på generalforsamling den 30. november 2023 
  • Formand Jonas Andersen, mobil: 27 77 35 23
  • Næstformand Rasmus Barfod, mobil: 25 12 77 64
  • Sekretær Nicolas Jensen, mobil: 27 79 49 46
  • Kasserer Christian Sørensen, mobil: 28 86 05 80

Bestyrelsesmedlemmer:

  • Andreas Dahl
  • Carsten Hansen
  • Christian Nielsen
  • Henrik Blaabjerg
  • Elias Olsen
  • Lars Frederiksen
  • Lars Lindgaard
  • Louis Jacobsen
  • Michael Hansen
  • Peter Christensen
  • Walther Bardino

Suppleanter:

  • Philip Guerra da Silva
  • Emil Colmorten
  • Claus Borg
  • Hasse Grandjean

Bilagskontrollører:

  • Erik Jørgensen
  • Torbjørn Hansen

Bilagskontrollørsuppleanter:

  • Henrik Jacobsen

    _____oOo_____

    Om Murernes Fagforening 

    “Murernes Fagforening” blev oprindeligt dannet i 1873. I 1918 var Murernes Fagforening aktivt engageret i støtten til en overenskomststridig konflikt for indførelse af weekend efter engelsk mønster, hvilket betød at man gik hjem kl.12 om lørdagen.

    For denne “ulovlige” aktion (som i øvrigt havde sit udgangspunkt under opførelsen af Christiansborg) blev fagforeningen idømt en bod i Den Faste Voldgiftsret (nu arbejdsretten) på først 1.000 kroner, dernæst 10.000 kroner og til sidst 60.000 kroner.

    Den 22.september 1918 besluttedes det på fagforeningens generalforsamling at opløse foreningen, da den ikke kunne betale pengene.

    Et halvt år blev der arbejdet “under jorden” og både svende og “forening” var mere aktive på byggepladserne end nogensinde idet man nu ikke var bundet af det fagretslige system og dermed “fredspligten”.

    Den 4. februar 1919 afholdtes en ny stiftende generalforsamling, og den nuværende fagforening var en realitet, nemlig Murersvendenes Fagforening af 1919.

    Samtidig fortsattes nu kampen for nedsættelsen af arbejdstiden i hele byggeriet til en 8 timers arbejdsdag, som efter en ny konflikt blev indført i 1919 i forlængelse af den kamp, som murersvendene havde startet.

    Læs i øvrigt om denne historie og mere i fagforeningens jubilæumsbog “Genfødt i kamp” fra 1994.

    København og Omegn:
    Indtil 1972 var fagforeningens arbejdsområde opdelt i 3 fagforeninger, nemlig København, Glostrup og Ballerup.

    Efter en urafstemning i 1971 blev fagforeningerne lagt sammen til Murersvendenes Fagforening af 1919 for København og Omegn pr.1. april 1972.

    Den 1. januar 2006 gik Murersvendenes Fagforening sammen med 6 andre fagforeninger og dannede Bygge-, Jord- og Miljøarbejdernes Fagforening, København og Flyttede til adressen Trekronergade 26, 2500 Valby.

    Murersvendenes Fagforening fortsætter herefter som en brancheklub, der hedder ”Brancheklubben for Murere, Stenhuggere og Stukkatører i Storkøbenhavn”, men forkortes ”Murerbrancheklubben”.

      Bilagskontrollører:
    </p<suppleanter:<>

Årshjul 2024

Bestyrelsesmøder (møderne er åbne for klubbens medlemmer)

  • Tirsdag den 9. april, kl. 15.30
  • Tirsdag den 14. maj, kl. 15.30
  • Tirsdag den 11. juni, kl. 15.30
  • Tirsdag den 10. september, kl. 15.30
  • Tirsdag den 8. oktober, kl. 15.30

Landsbranchemøde

  • Fredag den 25. og lørdag den 26. oktober

Kontakt til klubben

Formand Claus Westergreen, claus.westergreen@3f.dk

Alle bygningssnedkere og tømrere, der arbejder på ikke-permanente arbejdspladser eller bor i hovedstaden, kan blive medlem. Se vedtægter nederst på siden. 

Kalender for ST-klubben 2024

  • 16. april: Bestyrelsesmøde, kl. 15.30-18.00
  • 16. maj: Bestyrelsesmøde, kl. 15.30-19.00
  • 20. juni: Bestyrelsesmøde, kl. 15.30-18.00
  • Juli: Sommerferie
  • 15. august: Bestyrelsesmøde, kl. 15.30-19.00
  • 1. oktober: Bestyrelsesmøde, kl. 15.30-19.00
  • 10. oktober: Generalforsamling i ST-klubben
  • 8-9. november: Landsbrancheklubmøde
  • 26. november: Bestyrelsesmøde, kl. 15.30-18.00
  • 10. december: Bestyrelsesmøde, kl. 15.30-18.00 – med juleafslutning

BESTYRELSEN I SNEDKER-TØMRERNES BRANCHEKLUB

Valgt på generalforsamlingen den 12. oktober 2023:

Formand: Helga Mathiassen, tømrer
Tlf.: 51343075. helgamathiassen@gmail.com

Næstformand: Jonas Brynnum, tømrer
Tlf.: 53575726. jonasbry95@gmail.com

Kasserer: Jon Vesterby, tømrer
Tlf.: 26202320. amager107@hotmail.com

Klubbens bestyrelse:
Thomas Greve. thomas.greve@hotmail.com
Stefan Bugge. stefanbugge666@gmail.com
Kim Kvistgaard 
Nicolai Schæfer

Suppleanter til klubbens bestyrelse:
Jette Færch og Rene Fjeldgaard Thorsen

Svendeklubber, der har en plads i bestyrelsen:
Jakon, Skougruppen, BGB, MT Højgård, Jeudan, Deko, Logik &Co, AK Service, Intern, Enemærke & Petersen, Elindco.

Fanebærer
Christopher Reinseth

VEDTÆGTER OG ARBEJDSPLAN

Download ST-klubbens vedtægter 2023 (pdf)
Download Arbejdsplan 2024 (pdf)

Bestyrelsen i Struktør & Betonklubben

Oktober 2023
Formand: Michael de Gier, formand, mail: michael.de.gier@3f.dk , tlf.: 88922669 
Kasserer: Rasmus Kreutzmann

Bestyrelsesmedlemmer:
Jannik Juul
Elo Hansen
Matej Luc
Kasper Fanøe Kraiberg
Katja Lilian Handberg

Suppleanter:
Thomas Andersen 
Jesper Netsov

Revisorer:
Carsten Diedrichsen
Jesper Bang-Madsen 

Årsplan 2024

  • Torsdag den 11. april kl. 16.00: Åbent bestyrelsesmøde 
  • Tirsdag den 14. maj kl. 16.00: BJMF Miljømøde 
  • Torsdag den 23. maj kl. 16.00: Åbent bestyrelsesmøde 
  • Mandag den 27. maj, kl. 15.30: Miljømøde i SB-klubben
  • Torsdag den 13. juni kl. 16.00: Åbent bestyrelsesmøde 
  • Mandag den 19. august, kl. 15.30: Miljømøde i SB-klubben
  • Mandag den 11. november, kl. 15.30: Miljømøde i SB-klubben
Servicegruppen Servicegruppen afholdt generalforsamling den torsdag den 24. marts 2022 og valgte her bestyrelsesmedlemmer og suppleanter til deres egen bestyrelse, samt  medlemmer og suppleanter til BJMFs bestyrelse.

Servicegruppens formand:

  • Rasmus Bredde. (Formandsposten er valg i ulige år)

Valgt til Servicegruppens bestyrelse i lige år: (valgt 2022)

  • Bo Rosenberg (Privat gartner) (Udtrådt pr. 22. april 2023. Line Engaard Isen, er indtrådt i stedet)
  • Poul Dreyer (Forsyning/Industri)
  • Claus Bülow (PKR gartner)
  • Jan Danielsson (HOFOR Varme)
  • Lars Christiansen (KFF Østerbro Stadion)
  • Vagn Feldsted (BIF)

Valgt som suppleanter til Servicegruppens bestyrelse i lige år: (valgt i 2022)

  • Mogens Høgsdorf, (PKR Gaderenhold)
  • Henrik Sørensen, (HOFOR Varme)
  • Tom Henriksen, (PKR Gaderenhold)

Bestyrelsesmedlemmer i Servicegruppen – valgt for to år i ulige år: (valgt i 2023) 

  • Carsten Hansen, KIAK
  • Dennis Ivan Jensen, MKB/TMF
  • Jimmy Andresen, TMF
  • Lenny Clement, TMF
  • Nicolai With Pedersen, TMF
  • Ole Søborg, SKOF

Valgt til Servicegruppens bestyrelse for 1 år: (valgt i 2023)

  • Line Engaard Isen, Bydelsforeningen Tingbjerg

Valgt som suppleanter  til Servicegruppens bestyrelse ulige år: (valgt i 2023)

  • Michael Aagaard Norup Madsen, HOFOR (industri OK)
  • Rasmus Rønnebech, OK Nygaard

Valgt til BJMFs bestyrelse (på valg hvert år)

  • Bolette Rose Jørgensen, (snedker & nichefag)
  • Claus Bülow, TMF (offentlig gartner)
  • Jimmy Andresen, TMF
  • Line Enggaard Isen, (privat gartner)
  • Nicolai With Pedersen, TMF
  • Poul Dreyer, Andel (forsyning industri)

Suppleanter til BJMFs bestyrelse (på valg hvert år)

  • Carsten Hansen, KIAK
  • Henrik Sørensen, HOFOR (KL OK)
  • Jan Danielsson, HOFOR (KL OK)
  • Mogens Jørgensen, (Offentlig Gartner)
  • Rune Rasmussen, OK Nygaard
Servicegruppens love 2023
Faglige klubber i Servicegruppen Faglige klubber indenfor det grønne område, det offentlige område, samt industriområdet
  • Banedanmark klubben
    Kontakt til tillidsrepræsentant: Vagn Samuelsen, Mail: vasa@bane.dk
  • Frederiksberg Gade og Vej (FGV) Klubben 
    Kontakt til tillidsfolk: Allan Pøhl Nielsen, Mail: allapoehl@gmail.com
  • Klubben ved Amagerværket Vattenfall 
    Klubformand Allan Mogensen, Tlf.: 27 87 50 25, Mail: avmo@hofo.dk
  • Klubben ved HOFOR Varmeforsyningen 
    (Tidligere KE, Københavns Energi)
    Klubformand Tom Järvinen, Tlf.: 26 86 30 70, Mail: toja@hofor.dk  
    Arbejdsmiljørepræsentant Henrik Sørensen, Tlf.: 27 95 29 55, Mail: hsor@hofor.dk
  • Kloakklubben HOFOR 
    Klubformand Allan William Hansen, Tlf.: 27 95 35 13, Mail: avha@hofor.dk
  • Klubben ved DONG 
    Klubformand Poul Dreyer, Tlf.: 99 55 45 30, Mail: pouldr@dongernergy.dk
  • Klubben ved Frederiksberg Forsyning 
    Klubformand Erik Garn Frandsen, Tlf.: 30 76 64 41, Mail: e.frandsen@mail.dk
  • Klubben ved HMN Naturgas 
    Klubformand Niels Skovsøe Petersen, Tlf.: 61 61 01 03, Mail: skovsoe@godmail.dk
Bestyrelsen for Offentligt Ansatte Gartneres Klub
valgt i 2020
  • Jan Gjelstrup
  • Allan Müller
  • Preben Laursen
  • Henrik Grønkjær
  • Frank Andersen
  • Louise Larsen
Tilforordnet
  • Torben Nielsen
  • Bente Andersen
  • Gert Sørensen

Kontakt til klubben 
Jan Gjelstrup, Tlf.: 2172 9473, Mail: jang@os.dk

Bestyrelsesmøder
De Offentlige Gartneres Klub og De Privatansatte Gartneres Klub holder bestyrelsesmøder den første tirsdag i hver måned kl. 16.00.
Alle møderne er åbne og alle medlemmer er velkomne.
Vi starter med et fællesmøde kl. 16. 00. Derefter går klubberne hver for sig og holder deres respektive klubmøde.

Kom til åbne klubmøder. Klubbestyrelserne i de to grønne klubber mødes hver den første tirsdag i måneden kl. 16.00 til et fællesmøde mellem klubberne.

Efterfølgende holder klubberne møder hver for sig. Møderne er åbne for alle, så alle er velkommen i kælderen på Mølle Allé i Valby. Tjek kalenderen. 

Om Privatansatte Gartneres Klub
Medlemmer af Privatansatte Gartneres Klub er medlemmer af BJMF, som arbejder som anlægsgartnere, planteskolegartnere, greenkeepere, grønne gårdmænd eller med kontorbeplantning.

Kontakt: gartnerklubben.3fbjmf@outlook.dk

Klubbens aktiviteter
Klubben varetager privatansatte gartneres interesser ved at deltage i arbejdet i fagforeningen og i Den Grønne Landsbrancheklub. Klubben arrangerer kurser, udsender et nyhedsbrev, og holder medlemsmøder ved særlige anledninger, især i forbindelse med overenskomstfornyelserne.

Vær med!

  • Får du nok i løn?
  • Bliver du videreuddannet?
  • Har du forslag til forbedrede arbejdsvilkår?
  • Føler du fællesskabet med dine kolleger?

Bliver din stemme hørt? Vi skal lytte til hinanden!! Vi behandler forskellige spørgsmål som disse på vores bestyrelsesmøder én gang om måneden.

Deltag på bestyrelsesmøderne!
Du er velkommen til at deltage i møderne eller få nærmere information ved at kontakte bestyrelsen. Du kan gøre en forskel ved at blive aktiv i Gartnernes Klub, som du allerede er medlem af igennem dit kontingent til BJMF! 

Mødedatoer  -  den første tirsdag i måneden kl. 16.00 i BJMF, Mølle Allé 26, Valby: 

Bestyrelsen
Privatansatte Gartneres Klub har en bestyrelse, som hvert år vælges på generalforsamlingen, hvortil alle medlemmer bliver indkaldt.
Bestyrelsen 2022:

Vedtægter for Privatansatte Gartneres klub

SKOF er fællesklubben for Specialarbejdere i København og Frederiksberg.

KIG FORBI TIL SKOF-TORSDAGE
Den anden torsdag i måneden fra kl. 15.00 i fagforeningen, Mølle Allé 26, Valby, Musikhuset
Vi mødes den anden torsdag i hver måned til en faglig snak og en øl eller en vand.

De forskellige klubber i SKOF skiftes til at arrangere.

Alle kolleger og venner er velkomne.

SKOF’s bestyrelse er til stede fra kl. 15 – 17, hvis du har nogle faglige spørgsmål.

Aktiviteter i klubben 2024

MAJ
Onsdag den 1. maj, kl. 8.00: 1. maj i fagforeningen
1. maj er en fridag, hvis du arbejder på overenskomst.
SNBK spiser morgenmad i BJMF og går med i fagforeningsdemo til fælledparken

Tirsdag den 28. maj kl. 16.00: Troldetur
Rundvisning på Thomas Dambos værksted og se de genbrugstrolde de er ved at bygge

Juni
Onsdag den 5. juni: Grundlovsdag
Grundlovsdag er en 1/2 eller hel fridag, afhængigt af hvilken overenskomst som dækker dig

Lørdag den 8. juni, kl. 13.00
Fagenes fest i fagforeningen

Tirsdag den 11. juni
SNBK: Bestyrelsesmøde

JULI: Sommerferie
Husk at du har ret til 3 ugers sammenhængende sommerferie. De kan lægges mellem 1/5-30/9.
Ferieloven giver dig ret til yderligere 10 dage som kan fordeles og overenskomsten sikrer dig 5 ferie/fridage

AUGUST
Tirsdag den 13. august, kl. 16.00: SNBK Bestyrelsesmøde
Holdes som regel i BJMF. Mødet er åbent, og dagsordenen sendes ud på mailisten 1 uge før

SEPTEMBER
Fredag den 27. kl. 14.00: Tildrikning
Traditionsrig dag hvor de nyudlærte svende bliver indviet i fagforeningen

OKTOBER
Tirsdag den 8. oktober, kl. 16.00: SNBK Bestyrelsesmøde
Holdes som regel i BJMF.
Mødet er åbent, og dagsordenen sendes ud på mailisten 1 uge før

NOVEMBER
Tirsdag den 12. november kl. 16.00: SNBK-generalforsamling
Her sættes rammerne for fremtidens SNBK-aktiviteter. Der vil være mad fra kl. 16.00

DECEMBER
Tirsdag den 10. december kl. 16.00: Bestyrelsesmøde
Holdes som regel i BJMF.
Mødet er åbent, og dagsordenen sendes ud på mailisten 1 uge før

Om Snedker- og Nichefagenes Brancheklub, SNBK

Snedker- og Nichefagenes Brancheklub, SNBK, er en brancheklub under 3F, der organiserer medlemmer fra 3F Vestegnen, 3F Frederiksborg, 3F Roskilde og BJMF, der er knyttet til følgende fag:

  • Møbelsnedker
  • Maskinsnedker
  • Bygningssnedker på værksted
  • Orgelbygger
  • Ortopæder
  • Tapetserer
  • Møbelpolstrer
  • Sadelmager
  • Offentligt ansatte (tidligere) TIB'ere

Læs mere om SNBK (pdf) 

Kontakt til klubben:
Mail: snedkerklubben@gmail.com
Bolette Jørgensen, tlf.: 28446116, mail: bolette.jorgensen@3f.dk

Følg klubbens aktiviteter på Facebook 

Følg klubben på Instagram 

Bestyrelse valgt på generalforsamling generalforsamling den 27. oktober 2022:

  • Bolette Rose Jørgensen (BJMF), formand
  • Lasse Stræde (BJMF), kasserer
  • Tonny Møller (Frederiksborg), bestyrelsesmedlem
  • Christian Street (BJMF), bestyrelsesmedlem
  • Ida Langgaard Celano (Vestegnen), bestyrelsesmedlem
  • August Ekebjærg (BJMF), bestyrelsesmedlem
  • Rasmus Sandorff (BJMF), bestyrelsesmedlem
Arbejdsplan for SNBK 2022-2023
Vedtægter for Snedker- og Nichefagenes Brancheklub 2022
Udtalelse: Vi har fået nok af underfinansierede skoler! 2022
Udtalelse: Nej tak, chef... 2021
Udtalelse: NEJ til højere pensionsalder. 2020
BJMF Ungdom

BJMF Ungdom er en broget flok af lærlinge, unge svende og ufaglærte fra alle BJMFs faggrupper, der kæmper for bedre vilkår for lærlinge og andre unge.

BJMF Ungdom er en del af Bygge-, Jord- og Miljøarbejdernes fagforening - men med selvbestemmelse over bl.a. aktiviteter og økonomi.

Fra BJMFs vedtægter:

§ 15 Ungdommen
Stk. 1 Ungdomsarbejdet varetages af fagforeningens lærlinge, elever samt medlemmer til og med 30 år.

Stk. 2 Ungdommen afholder et årsmøde, hvor ungdommen fastsætter deres vedtægter, som ikke må være i strid med fagforeningens vedtægter, samt vælger en bestyrelse på minimum 5 personer.
Det er en forudsætning for mødets status som årsmøde, at der mindst deltager 30 ungdomsmedlemmer.

Stk. 3 Ungdommen har indstillingsret ved ansættelse af en ungdomskonsulent og medvirker ved prioriteringen af ungdomskonsulentens opgaver.
Ungdomskonsulenten ansættes for 2 år og kan maksimalt genansættes 2 gange.

Stk. 4 Ungdommen har selvstændig økonomi og disponerer over halvdelen af det almindelige ordinære lærlinge/elev-kontingent.

Bestyrelsen i BJMF Ungdom

PT. ingen valgt

Møder for alle
Kom og vær med, når vi mødes hver tirsdag i lige uger. Alle kan komme og være med til at planlægge aktiviteter og aktioner.

Møderne begynder kl. 16.00 og der er øl, vand og mad, hvis der er stemning for det.

Tag din kollega eller klassekammerat under armen og duk op i BJMF på Mølle Allé 26, 2500 Valby.
Vi glæder os til at se dig!

Har du spørgsmål, eller vil du høre mere om, hvordan du kan blive en del af BJMF Ungdom så skriv eller ring til:
Kamilla Heiberg, tlf.: 26161732 eller mail: kamilla.heiberg@3f.dk
Hjalte Lindeberg, tlf.: 88922703 eller mail: hjalte.lindeberg@3f.dk 

Ps. Du kan også følge med på Facebook eller Instagram: 3F BJMF Ungdom

Tegnehjælp for lærlinge:
Hver torsdag er der tegnehjælp i primært AutoCad fra kl. 16.00 på Mølle Allé 26 i kælderen.
Fagforeningen sørger for mad og drikke.

Yderligere oplysninger

Følg med i vores arbejde på Facebook
Tegnehjælp for lærlinge:
Hver torsdag er der tegnehjælp i primært AutoCad fra kl. 16 på Mølle Allé 26 i kælderen.
Fagforeningen sørger for mad og drikke.

Yderligere oplysninger

Tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter

Om kampagne for flere tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter

Fagforeningen har startet en kampagne for at få valgt flere tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter og for at få uddannet dem vi har endnu bedre. Kampagnen løber fra 4. september - 17. november

Gennem besøg på arbejdspladser og oplysning på sociale medier og hjemmeside vil vi oplyse meget mere om:

  • Hvorfor skal man vælge tillidsrepræsentant og arbejdsmiljørepræsentant
  • Hvad laver man som tillidsrepræsentant og arbejdsmiljørepræsentant
  • Hvad kan du forvente af hjælp fra fagforeningen
  • Hvad er der af uddannelsesmuligheder
  • Hvordan afholder man et valg korrekt

Fagforeningen giver kage!
Hvis I vælger tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter og I alle er medlem af 3F, så giver vi kage

Kontakt os så kommer vi forbi jer
Mail: 0103-53@3f.dk
Mobil: 28261858

Folder om valg tillidsrepræsentant
Folder om valg af arbejdsmiljørepræsentant

Hvad kan du forvente af hjælp fra fagforeningen

  • Vores telefoner åbne. Spørg om alt! Kan vi ikke svare, så finder vi en, der kan.
  • Er du valgt i et firma kommer du til TillidsmandsUdviklingsSamtale, hvor vi snakker igennem, hvad der er af problemer i dit firma og hvad vi kan gøre.
  • Har du brug for det, deltager vi gerne i møder i dit firma eller kommer på pladsbesøg
  • Vi hjælper dig med lokalaftaler, forhandlinger o.l.
  • Vi giver dig den nødvendige uddannelse

Hvad er der af uddannelsesmuligheder?
Der er mange:

  • For arbejdsmiljørepræsentanter er der det lovpligtige § 9 kursus, som firmaet skal give dig.
  • 2 x 2 dages kursus for nyvalgte tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter

Derudover tilbyder fagbevægelsen de såkaldte FIU-kurser:

  • Den grundlæggende tillidsmandsuddannelse Modul 1-4. De 4 kurser varer 1 uge hver. Her lærer man en masse: lokalaftaler forhandlingsteknik, hvad er en overenskomst
  • Hvordan får jeg opbakning fra kollegaerne og meget andet.
  • Den grundlæggende arbejdsmiljøuddannelse: AMR 1-4. De 4 kurser varer 1 uge hver. Her lærer man om arbejdsmiljøloven, samarbejde med firmaet, hvordan får jeg opbakning fra kollegaerne og meget andet

Når du har taget disse kurser, åbner der sig en lang række muligheder. Det er fx:

  • Fagretslig behandling
  • Psykisk arbejdsmiljø
  • Forhandlingsteknik
  • Organisering
  •  Personlig udvikling

Tjek denne hjemmeside: fiu.dk/unions/3f

Vil du gerne på kursus, så kontakt Lene Neerup på lene.neerup@3f.dk eller Anders Lange på anders.lange@3f.dk

Kursuskatalog 2024-2025

Valg af tillidsrepræsentant

Har I valgt tillidsrepræsentant?
Forhandler jeres tillidsrepræsentant jeres løn?
Deltager jeres tillidsrepræsentant i kurser og konferencer, så han er klædt på til at hjælpe jer?

Hvorfor vælge tillidsrepræsentant?
Fordi, det er nødvendigt at have en, der:

  • Årligt forhandler jeres løn og lokalaftale.
  • Fungerer som talerør overfor ledelsen.
  • Sikrer at overenskomster og love overholdes.
  • Fungerer som bindeled til fagforeningen.
  • Bliver uddannet i overenskomsten.
  • Kan tjekke om kolleger får den rigtige løn?
  • Kan hjælpe, hvis der er knas med samarbejdet mellem sjakket og sjakbajs, formand eller byggeleder.
  • Kan hjælpe med at op- og nedmanding foregår ordentligt

Det er vigtigt, at I snakker sammen om hvad jeres tillidsrepræsentant skal lave
Det er vigtigt, at tillidsrepræsentanten ved hvilke opgaver eller problemer, som er vigtige at tage fat på.
Derfor skal du være åben og altid gå til tillidsrepræsentanten, hvis du mener, der er noget galt på din arbejdsplads

Uddannelse af tillidsrepræsentanter er vigtigt!
Der er rigtig mange opgaver som tillidsrepræsentant og det kan være svært at matche ledelsen. Derfor er det rigtig vigtigt, at vores tillidsrepræsentanter bliver så godt uddannet som muligt.

Derfor arrangerer 3F mange faglige kurser, konferencer og netværksmøder for tillidsrepræsentanter.

Det er vigtigt, at kollegaerne støtter op om at tillidsrepræsentanten kommer afsted og bliver klædt på til opgaven!

Vi har en sjakbajs er det ikke godt nok?
Nej en sjakbajs har ikke en tillidsmands beskyttelse.
Han er ikke registret i fagforeningen og bliver derfor ikke inviteret til møder, uddannelse, konferencer. Han får ikke informationer og vigtige beskeder. Dermed fungerer han heller ikke som bindeled til fagforeningen!

Sjakbajsen har ofte ikke tid til at deltage i fagforeningens arrangementer. Derfor er det en god ide at vælge en tillidsrepræsentant!

Det er kun medlemmer af 3F, der kan stemme til valg af tillidsrepræsentant!
Så ring til fagforeningen, så kommer vi ud og tjekker, hvem der er medlem. Samt sikrer, at I får en god snak om hvad I vil bruge jeres tillidsrepræsentant til.

Firma-tillidsmand eller plads-tillidsmand?
Man kan kun deltage i ét valg. Det vil sige, at hvis I deltager i valget af en TR på pladsen, kan I ikke også deltage i valget af en tillidsrepræsentant, der dækker hele firmaet, med mindre I kan lave en lokalaftale med firmaet om at I vælger begge steder.

Husk, valget skal foregå i arbejdstiden!

Du er ikke tillidsrepræsentant, før valget er anmeldt til fagforeningen!

Folder om valget af tillidsrepæsentant

Valg af arbejdsmiljørepræsentant

Har I en arbejdsmiljørepræsentant (AMR) på pladsen og i firmaet?
Går jeres AMR til sikkerhedsmøder på pladsen?
Snakker I løbende med jeres AMR om arbejdsmiljøproblemer?

Hvornår skal man vælge en AMR?
Man skal vælge en arbejdsmiljørepræsentant (AMR) for alle ansatte i firmaet, hvis der er mindst 10 ansatte OG man skal vælge en AMR for den enkeltebyggeplads, hvis der er 5 eller flere fra samme firma (inklusiv lærlinge og indlejningsfolk).

Hvorfor skal man vælge en AMR?
En AMR er den blandt kollegerne, der går til ledelsen med sikkerhedsproblemer. Det er også vigtigt, at I har en i sjakket og i firmaet, der er uddannet i arbejdsmiljøloven og arbejdsmiljøregler.

Sådan vælger I en AMR

  1. Få eventuelt fagforeningen til at hjælpe med valget. Det er især en god idé, hvis det er første gang eller hvis det er et stort firma/en stor byggeplads.
  2. Tag en snak blandt kollegerne om, hvilke sikkerhedsproblemer der er i firmaet/på byggepladsen. Opfordr kolleger, som ville være gode som AMR, til at stille op. Det er lettere at stille sig forrest, hvis man ved man har kollegernes opbakning.
  3. Indkald alle med stemmeret til valget. Valg på byggepladsen kan evt. foregå i en pause. Et valg i et helt firma skal I forsøge at lægge på et tidspunkt, hvor flest har mulighed for at møde op. Firmaet har pligt til at hjælpe med at sende indkaldelsen ud.
  4. Valget: Hold en rigtig afstemning, f.eks. med håndsoprækning. Også selvom der kun er 1 kandidat.
  5. Anmeldelse: Det er vigtigt, at I kontakter fagforeningen, så valget bliver anmeldt.

Opgaver, når man er valgt for alle i firmaet

  • Gå til sikkerhedsmøder i firmaet. Her tager man både konkrete sikkerhedsproblemer op og laver mere generelle planer for, hvordan arbejdsmiljø og sikkerhed kan blive bedre. Man kan f.eks. foreslå indkøb af bedre hjælpemidler eller indføre sikkerheds-info-dage for alle medarbejdere.
  • Besøge alle firmaets byggepladser ved opstart og hjælpe med at vælge AMR på pladsen.
  • Kontakte de pladsvalgte AMRer før hvert sikkerhedsmøde og spørg ind til sikkerhedsproblemer på pladserne og om de har brug for hjælp.
  • Være med til at udarbejde APVer – altså beskrive hvordan forskellige typer arbejde skal udføres, så det er sikkerhedsmæssigt i orden.

Opgaver, når man er valgt på pladsen

  • Gå til sikkerhedsmøder på byggepladsen. Dem skal byggeledelsen afholde ca. hver anden uge.
  • Gå med på sikkerhedsrunderinger på byggepladsen, og tjekke om der er sikkerhedsproblemer.
  • Tage fat i sikkerhedsproblemer, som løbende opstår eller som kollegerne bringer op.
  • Før hvert sikkerhedsmøde tager man en runde blandt kollegerne, og spørger om der er nogle problemer, som skal bringes op til sikkerheds-mødet.

Husk altid at din vigtigste opgave er at repræsentere dine kolleger

HUSK ALTID

  1. Læs miljørapporten!
    Før du starter arbejdet op på en plads, skal du se en Plan for Sikkerhed og Sundhed. På ALLE renoverings-sager skal du se en miljørapport FØR du starter arbejdet. Så kan du selv tjekke om der er asbest, PCB, bly osv.
  2. Din arbejdsgiver har ansvaret for sikkerheden
    Hvordan undgår du at løfte for tungt? Hvilken type åndedrætsværn skal du bruge, hvis man arbejder med kemi?
    Det er ALTID arbejdsgivers ansvar at finde en sikker løsning og fortælle dig, hvordan du udfører arbejdet sikkert.
  3. Du har ret til at sige nej til farligt arbejde
    Hvis der ikke er styr på sikkerheden, så har du ret til at stoppe arbejdet indtil din arbejdsgiver har løst problemet. Du må ikke have løntab ved sådan et arbejdsstop. Du skal sige ja til at blive sendt over på en anden byggeplads, ind til problemet er løst.
    Kontakt altid fagforeningen i sådan en situation.
Folder om valg af arbejdsmiljørepræsentant
Andre klubber & udvalg

A-klubben i BJMF for alle ledige fagforeningsmedlemmer mødes hver mandag kl. 10.00 i Smedjen, Mølle Allé 26, 2500 Valby. Klubben er mødested for alle arbejdsløse medlemmer.

Klubben er også fagligt aktiv og deltager i blokader, møder og andre fagforenings initiativer.

Klubben arrangerer også andre begivenheder - bl.a. fisketure.

Kontakt
Kim W. Bilfeldt, tlf.: 2294 1910, mail: kimw@bilfeldt.dk

Referat fra møde i EU-udvalget 2. februar 2023
Folkebevægelsen mod EU
Beslutningsreferat 5. oktober 2019 (Fagligt landsudvalg)
Referat fra EU udvalget 20. august 2019
Referat fra fagligt EU udvalg 24. juni 2019
Referat fra EU udvalget 4. juni 2019
Referat fra EU udvalget 13. februar 2019
Brev til klubber i BJMF i forbindelse med EU parlamentsvalget 2019
Stiftelser

Hjælp til trængende medlemmer af 3F BJMF

Snedkerstiftelsen yder hjælp til trængende medlemmer af 3F BJMF

Læs alt om Snedkerstiftelsen

Konkurser

Sagsbehandlingstiden hos LG er op til 35 hverdage, så hvis du er utålmodig og ønsker at vide, hvordan det går med din sag, skal vi anmode om, at du selv ringer på telefon 48 20 49 17 på hverdage fra 8.00 – 16.00 til LG eller logger på www.borger.dk og søger på ”se udbetalinger fra LG”.

Udvalgte konkurser inden for de seneste fire måneder:

CVR.nr. Virksomhed Dekret* Frist for
anmeldelse til LG
38747029  Unik Brolægning ApS  21-12-2023  21-04-2024
39729393  Byggeselskabet TP af 05.02.2024 ApS
(tidl. Murerfirmaet Paulsen ApS) 
05-02-2024  05-06-2024
38847996  CEPA ApS   20-02-2024  20-06-2024
26056934  Selskab af 19 januar A/S
(tidl. Vinzent A/S) 
21-02-2024 21-06-2024
37213810 Inno ApS  06-03-2024  06-07-2024
41595914  Atlas Totalbyg ApS  13-03-2024  13-07-2024 
41509880  M3 Byg ApS  04-04-2024  04-08-2024 

 

Ovenstående er kun et udsnit af konkurser, men vi ved, at der er medlemmer af BJMF, som har været ansat i de nævnte virksomheder.

(Har du været hos andre, som også er taget under konkurs, skal du også kontakte fagforeningen.)

Hvis du har været ansat hos nogle af ovenstående virksomheder i de seneste 6 måneder før konkursen (*dekret dato) skal du snarest henvende dig i fagforeningen til:
Ebbe Dalgaard, tlf.: 8892 2667, mail: ebbe.dalgaard@3f.dk eller
Jette Nordentoft, tlf.: 8892 8979, mail: jette.nordentoft@3f.dk

Løn, akkord/bonus
Hvis du har løn, akkord eller bonus til gode skal vi bede dig opgøre dine krav, og sende os kopi af kontrakt, timesedler, akkordaftale o.a. relevant dokumentation.

Pension
Hvis du har pension til gode, skal vi bede dig sende os kopi af de sidste 6 måneders lønsedler, udtræk af pensionsindbetalinger fra Pensiondanmark: www.pensiondanmark.dk (login på din egen pension med din NemID).

Se vejledning i hvordan du finder dine pensionsoplysninger (pdf)

Feriepenge og SH betaling
Feriepenge og tilgodehavende SH betaling kan vi anmelde til LG og Feriegarantiordninger hos arbejdsgiverorganisationer i op til 3 år efter konkurs, (medbring samtlige lønsedler og alle oplysninger fra Feriepengeinfo på www.borger.dk for hele ansættelsesperioden), men henvend dig hellere i god tid, da der kan være længere ekspeditionstid specielt i ferieperioderne.

Se vejledning i hvordan du finder dine feriepengeoplysninger (pdf)

Kontingent 2024

Kontingentet er sammensat af flere forskellige satser, bl.a. bidrag til brancheklub, efterløn, fritidsulykkesforsikring.

Indenfor brancheklubberne varierer bidragene.

Kontingentsatser (pr. måned) 2024

Bemærk! Satserne indeholder: fritids-ulykkesforsikring, efterløn og a-kasse (det sidste dog ikke for lærlinge)

Fag/branche kr./mdr.
Jord- & beton, struktør, nedrivere 1.794,50
Murerarbejdsmænd 1.769,50
Murersvende 1.849,50
Tagdækkere (inkl. tagdækkerklub) 1.794,50 
Isolatører (inkl. isoleringsklub) 1.789,50
Brolæggersvende 1.819,50
 Brolæggerarbejdsmænd 1.769,50
Snedkere og tømrere 1.806,50
Industri- og offentlig (tidl. TIB) 1.739,50
Gartnere 1.734,50
*Miljø-, energi-, & forsyningsarbejdere, offentlige, specialarbejdere 1.719,50
Lærlinge (inkl. ulykkesforsikring - men uden efterløns- og a-kassebidrag) 640,00
Voksenlærlinge (inkl. ulykkesforsikring - men uden efterløns- og a-kassebidrag)
1.402,00 
Pensionist   95,50
 *Evt. kontingent til arbejdspladsklub skal lægges oveni kontingentet.
 
Pensionistklubber


Filmklubbens forårsprogram:

  • Onsdag den 15. maj i Musikhuset, kl. 10.30:
    ”Det’ Bare Mænd”. En film af Peter Cattaneo om nogle arbejdsløse, der får en kreativ idé og forsøger at fuldføre den. Du kommer til at ligge hen over bordet af bare grin—tag din kone med, så bliver det dobbelt så morsomt.

    Få billet hos John Læssøe eller din klubformand.
    Kun for medlemmer af seniorklubberne og det er gratis
    Der er en skive franskbrød og lidt smør før filmen. Øl og vand kan købes.
    Husk at du skal være medlem af en af seniorklubberne for at kunne deltage. 

Kontakt til Fællesklubben for efterlønnere og seniorer
John Læssøe
Tlf.: 20320613
Mail: st.johan2007@privat.dk

Bestyrelsen 2023

Formand:
John Læssøe, tlf.: 20320613, mail: st.johan2007@privat.dk

Næstformand:
Morgens Mugge Høgsdorf, tlf.: 29799629, mail: mogenshogsdorf03@gmail.com

Kasserer:
Søren Andersen, tlf.: 61721212, mail: søren.a@3f.dk

Suppleanter:
Villy Hansen, tlf.: 30482253, mail: alisvilly@gmail.com
Peter Jonassen, tlf.: 61413079, mail: jonas6851@gmail.com
Brian W. Larsen, tlf.: 26133599, mail: brimannlarsen@gmail.com

Bilagskontrollanter:
Stig M. Christensen, tlf.: 21915504, mail: mork.christensen@gmail.com
H.C. Nielsen, tlf.: 39642859, mail: hc-nielsen@live.dk

Forårsprogram 2024

Faglige Seniorer Storkøbenhavn

Fredag den 19. april 2024, kl. 10.30
Hvordan får vi et sammenhængende sundhedsvæsen i Region Hovedstaden. Om rekruttering og fastholdelse af arbejdskraft i sundhedsvæsenet, sundhedsklynger i hovedstaden og fremtidens hospitaler under Rigshospitalet.
v./ Vibeke Westh, regionsrådsmedlem (S) i region Hovedstaden, oversygeplejerske
Mødet afholdes hos 3F Chaufførerne,Svanevej 22, 2400 København NV

Læs mere om Faglige Seniorer

Kontakt til Faglige Seniorer 
Gorm Christiansen
Telefon: 21 37 03 02
Mail: gormc52@gmail.com

Følg med på hjemmesiden fagligseniorkbh.dk
Gartnernes Seniorklub program 

Kontaktpersoner 
Formand Sune Bøgh
Katrinedalsvej 43, 2-4, 2720 Vanløse
Mobil: 20 12 07 91
Mail: sune3f@hotmail.com

Næstformand H.C. Nielsen
Johannevej 2, 2920 Charlottenlund
Tlf.: 39 64 28 59
Mail: hc-nielsen@live.dk

Kasser Søren Augustesen
Egeparken 59, 2980 Kokkedal
Tlf.: 52 16 61 40
Mail: saug@mail.dk

Sekretær Stig Pedersen
Bankevejen 119, 4750 Lundby
Tlf.: 24 81 96 98
Mail: stigpeder1@outlook.dk

Bestyrelsesmedlem Ib Skals
Klitvej 15, 2690 Karlslunde
Tlf.: 46 15 37 40 eller 40 16 74 40
Mail: ib@skals.com

Bestyrelsesmedlem Svend Ove Pedersen
Kochsgade 11 H, 3600 Frederikssund
Tlf.: 21 44 70 60
Mail: svend.ove@privat.dk

Suppleant Leif H. Nielsen
Barupvej 3 B, 2730 Herlev
Tlf.: 44 91 81 43
Mail: Jytte.ulbrandt@lic-mail.dk

Suppleant Erik Tang
Kirkegårdsvej 13, st., 2300 København S.
Tlf.: 23 46 97 40
Mail: tangrut@mail.dk

Bilagskontrollant Per Blok
Tranehavegård 23, 2.tv. 2450 København SV.
Tlf.: 21 22 86 34

Bilagskontrollant suppleant Ole Stauning
Storebjerg 12, 2670 Greve
Tlf.: 43 90 94 20 – 30 13 94 20
Mail: famstauning@yahoo.dk

Faste medlemsmøder hver tirsdag fra kl. 10.00, alle medlemmer er velkomne til en snak med kollegaer eller bestyrelsesmedlemmer. 
Der kan spilles billard, købes øl og vand. Gratis kaffe.

Den anden tirsdag i måneden, er der morgenbord med kaffe og frisk morgenbrød.

Den første tirsdag i måneden afholder bestyrelsen møde.

Medlemmer kan altid komme med forslag, som bestyrelsen vil behandle på sine møder.

Møderne afholdes i musikhuset Mølle Allé 26.

Formanden Villy Hansen kan træffes på tlf. 30482253.

Klubbens medlemsaktiviteter i 2024:

  • Tirsdag den 9. april kl. 13.00
  • Tirsdag den18. juni, kl. 10.00 Skovtur (morgenbord fra kl. 08.00)
  • Lørdag den 23. november, kl. 14.00: Julefrokost
  • Lørdag den 28. december, kl. 14.00: Nytårskur
Klubbens facebookside

Vi mødes på Mølle Allé i musikhuset den anden mandag i måneden kl. 11.00.

Program forår 2023

  • 8. april: Frokost m/damer
  • 13. maj: God sommer

Nye medlemmer er velkomne.

Kontakt til klubben
Poul-Erik Næs
Tlf.: 40 77 89 42  

Alle ordinære klubdage holdes den første og tredje torsdag i måneden, kl. 10.00 i fagforeningen Mølle Allé 26, 2500 Valby (Musikhuset).

Vi arrangerer 3-4 bowlingdage pr. sæson. Vi har som målsætning at holde 2-3 arrangementer eksternt. Vi afholder 1 skovtur årligt.

Bestyrelsen i MEFF-seniorklubben

  • Formand: Freddy B. Nielsen, mobil: 60 68 67 90
  • Kasserer: Birger Læbel, mobil: 25 51 82 05
  • Bestyrelsesmedlem: Inger Isaksen, mobil: 25 82 46 77
  • Bestyrelsesmedlem: Bjarne Larsen, mobil: 29 82 41 21
  • Bestyrelsesmedlem: Birgitte Jørgensen, mobil: 27 33 26 11

MEFF er pensionister og efterlønnere i Miljø- Energi og Forsyningsarbejdernes Fagforening.

Vi mødes den første tirsdag i måneden, kl. 10.00 i Smedjen, Mølle Allé 26, 2500 Valby.

Er du murerarbejdsmand? Er du pensionist eller efterlønner? Vil du med i klubben og møde kolleger? 

Så ring til Palle Lund, tlf.: 61374127, mail: palletagelund@live.dk

2024 (første halvår)
Alle møder foregår den anden torsdag i måneden i Musikhuset

  • Torsdag den 11. april, kl. 10.30 – 13.00
  • Torsdag den 16. maj, kl. 10.30 – 13.00
  • Fredag den 14. juni, kl. 12.00: Skovtur med damer i Bjælkehuset
    Valby Langgade 2 (Søndermarken). Pris: 100 kr. pr. person betales direkte til Stig eller på mobilpay: 21915504 

Til møderne er der er sørget for en bid brød og lidt til halsen

Har du et forslag til emne til møderne, så tag det med på næste klubmøde.

På bestyrelsens vegne
Stig Mørk Christensen

OM MURERNES SENIORKLUB
Murenes seniorklub er for efterlønnere og pensionister med partnere. Der afholdes ca. 10 medlemsmøder om året, samt en skovtur og en julefrokost. Desuden komsammen med Århusmurerne.

På medlemsmøderne beslutter vi, hvilke aktiviteter, der skal arrangeres. Det kan der være oplæg om et emne, planlægning af udflugter, kammeratligt samvær. Der vil være en bid brød og en dram på møderne. Der er en egen betaling på udflugter og julefrokost.

Medlemsmøder og udflugter annonceres i Faglig Fokus og på BJMFs hjemmeside under aktiviteter, Vi arbejder på at få lavet en SMS-kæde, til spontane aktiviteter.

Som medlem er du også medlem af BJMFs Fællesklub for Seniorer og 3F Faglige Seniorer, og har adgang til arrangementer, der laves af disse klubber. Dette annonceres i Faglig Fokus og på BJMF's hjemmeside under aktiviteter.

Hvis du er på vej til at gå på efterløn eller pension, og vil være medlem, er det vigtigt, at du er medlem af forbundet, du vil også stadig have en fritidsulykkesforsikring.

Klubben er ophørt.
Tidligere medlemmer af klubben er velkomne i Snedker-Tømrernes Pensionist og Efterlønsklub, der optager alle tidligere TIBere.

Snedker og Tømrernes Pensionist- og efterlønsklub
Klubben optager alle tidligere TIBere

Mødedage
Vi mødes - den anden og fjerde torsdag i måneden kl. 10.00
i fagforeningen, Mølle Allé 26, 2500

Kontakt til klubben:
Formand Poul Sand, tlf.: 30253551, mail: poul.sand@gmail.com

Ledige stillinger

 



Masser af fordele med 3F Som medlem af 3F får du mange gode fordele og rabatter:
  • Rabat på dine forsikringer
  • Rabat i mere end 1.300 butikker og webshops
  • Fri adgang til 3F Superliga
Kontakt